• Logi sisse
  • Registreeri
Läänlane
Tulemusi ei leitud
Vaata kõiki tulemusi
  • Portaal Rohegeenius
  • Avalda kuulutus
  • Kuulutused
  • Avalda kuulutus
  • Kuulutused
Tulemusi ei leitud
Vaata kõiki tulemusi
Läänlane
Tulemusi ei leitud
Vaata kõiki tulemusi
  • Avalda kuulutus
  • Kuulutused
Avaleht Eesti

Müügimees helistas ja nüüd saadab arveid? Loe, kuidas vältida telefonimüügi lõkse

Läänlane
19/10/2021
A A
0
Müügimees helistas ja nüüd saadab arveid? Loe, kuidas vältida telefonimüügi lõkse
Jaga FacebookisJaga Twitteris

Telefonimüügi puhul on suurimaks probleemiks see, et telefonitsi kokkulepitust võivad tarbija ja müüja sageli erinevalt aru saada. Samuti ei ole tarbijal võimalik lõplikult veenduda kauba või teenuse sobivuses ja vajalikkuses, arusaamatuks jäävad ka müügitehingu tingimused. Mida telefoni teel tehtud pakkumiste puhul silmas pidada ja kuidas vältida rahalist kahju, selgitab Kristina Tammaru Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ametist.

TTJA-le on laekunud palju erinevaid kaebusi, kus:

  1. kaupleja saadab tarbijale postkasti tooteid, mida tarbija pole tellinud, põhjendades seda sellega, et tarbija on sõlminud telefoni teel püsitellimuse;
  2. tarbija andis pealetükkivale müügiinimesele telefoni teel nõusoleku tooteid proovida, kuid tellimust kirjalikult ei kinnitanud – kaupleja jätkab siiski arvete saatmist;
  3. tarbija on perioodiliselt saadetava kauba tellimusega nõustunud, kuid pakke kätte ei saa või on lepingust taganenud, kuid temalt nõutakse ikkagi arvete tasumist.

Enim levinud on telefoni teel toidulisandite, hambaharjade ja -otsikute, raamatute ning ilutoodete pakkumine. Sageli iseloomustab pakkumisi see, et kaupleja lubab esmalt tarbijale tasuta või väga odavalt proovipakki. Telefonitsi tehtud pakkumised tulevad tarbijale enamasti ootamatult, mistõttu on tihtipeale tegemist emotsiooni ajel tehtud otsusega, mida hiljem kahetsetakse. Seetõttu on telefonimüügile seadusega kehtestatud erireeglid.

LOE KA:

TTJA keelas viie telekanali taasedastamise Eesti Vabariigi territooriumil

Kampaania raames tuvastati ligi 100 potentsiaalse ohuga ehitist

Suuliselt kokkulepitu tuleb kirjalikult kinnitada

Telefonimüüki loetakse üheks sidevahendi abil sõlmitud lepingu liigiks, mille nõuded on kehtestatud võlaõigusseaduses. Kui tarbija nõustub telefoni teel tehtud pakkumisega, on tarbija võetud kohustustega seotud üksnes juhul, kui ettevõtja on telefonitsi edastatut teavet kinnitanud kirjalikult, näiteks e-kirja teel või sõnumiga, ning tarbija on sellele andnud nõusoleku samuti kirjalikult.

Seega, kui kaupleja ei ole telefoni teel sõlmitud kokkulepet tarbijaga kirjalikult üle kinnitanud, loetakse tarbijale edastatud kaup tellimata asjaks. Sellises olukorras puudub kauplejal alus tarbijale arvete edastamiseks ja tarbijad ei pea kaupa vastu võtma ega arveid tasuma.

Arved ja inkassonõuded tellimata kaupade eest

Tavaline telefonimüügi puhul tekkiv arusaamatus seisneb selles, et kaupleja lubab telefonitsi, et proovipakk on tasuta või tegemist on ühekordse tellimusega. Siiski saadetakse tarbijale seejärel igakuiselt uusi saadetisi ning koos pakkidega ka tasumisele kuuluvaid arveid.

Tarbijal, kes on nõustunud tasuta näidispakiga, kuid kellele edastatakse sellegipoolest arveid, tuleks kauplejale saata kirjalik kaebus. Kaebuses peab viitama kirjaliku kokkuleppe ehk kirjaliku tellimiskinnituse puudumisele ning oma soovile saadetisi ega arveid mitte saada. Kui probleem jätkuvalt ei lahene, saab abi saamiseks pöörduda tarbijavaidluste komisjoni poole.

Ka sõlmitud lepingust saab taganeda

Kui tarbija ja kaupleja on siiski saavutanud telefoni teel kokkuleppe kauba saatmiseks ning leping on sõlmitud nõuetekohaselt, sest tarbija on tellimuse soovi kirjalikult kinnitanud, on tarbijal õigus 14 päeva jooksul ümber mõelda, lepingust taganeda ning tooted tagasi saata.

Siiski puudub taganemisõigus teatud tüüpi kaupade ja teenuste puhul. Nendeks on näiteks kiiresti vananevad või riknevad kaubad, suletud pakendis kohale toimetatud kaubad, mis on pärast üleandmist avatud ning mida seetõttu ei ole võimalik tervislikel või hügieenilistel põhjustel tagastada. Samas juhul, kui kaupleja ei ole taganemisõiguse puudumisest tarbijat enne ostu kirjalikult teavitanud, on tarbijal õigus tagasi saata ka eelnevalt loetletud kaupu. Avamata pakendis või puudusega hügieenitoodet (nt hambaharja otsikut) on tarbijal õigus kauplejale tagastada.

Taganemisõiguse kasutamiseks tuleks tarbijal kauplejale enne 14 päeva möödumist edastada kirjalik taganemisavaldus, nt e-posti vahendusel. Lihtsalt kaupade postitamine ei ole piisav. Taganemisavalduse saamisel peab kaupleja tagastama tarbijale viivitamatult, kuid hiljemalt 14 päeva jooksul kõik tarbija poolt kauplejale makstud tasud.

Lisaks tasub meeles pidada:

  • Tarbijale koju helistav firma võib rääkida küll eesti keeles, kuid olla registreeritud hoopis Soomes, Rootsis, Lätis või Hongkongis. Väljaspool Euroopa Liitu registreeritud kauplejatega tekkinud vaidlustes ei saa tarbijat tarbijavaidluste komisjon aidata. Enne tellimusega nõustumist tuleks kontrollida ettevõtja tausta, sh millise riigi kauplejaga on tegemist ja kas teistel inimestel on kauplejaga probleeme tekkinud.
    Kui aga kaupleja on registreeritud Euroopa Liidu liikmesriigis, Islandil, Norras või Suurbritannias, saab siiski eestikeelset nõu ja abi TTJA EL tarbija nõustamiskeskuselt.
  • Püsitellimuse vormistamisel, kus igakuiselt saadetakse uusi pakke, lõpeb taganemisõigus 14 päeva jooksul peale esimese paki saamist, seega on hilisematest saadetistest loobumine keeruline.
  • Kui esimese paki saamisest on 14 päeva möödunud, kuid teiste pakkide kättesaamisega tekib korduvalt probleeme (tarbija ei saa pakke kätte ja peab vastama maksenõuetele), võib tarbija lepingust taganeda, kuna kaupleja rikub lepingut.
  • Väga oluline on tellimust kinnitades aru saada, mis on lepingu sisu: millal, kui palju pakke, millise aja jooksul saadetakse, kui palju need maksavad, kes on kaupleja ja kuidas saab lepingut lõpetada. Juhul kui kaupleja selle kohta kirjalikku infot ei saada, tuleb seda kirjalikult küsida.
  • Juhul kui tarbija on tellimusega nõustunud, kuid pakke lubatud ajal ei saadeta, tuleks kauplejat sellest kirjalikult teavitada ja säilitada kirjavahetus. Kätte saamata kauba eest tasuma ei pea, kuid kaupleja või inkassofirma saadetud maksenõuetele tuleb kindlasti vastata, ning olukorrast teavitada.
Tagid: Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet
JagaSäutsu
Eelmine postitus

Haapsalu politseinikud kontrollisid agaralt koroonapiirangutest kinnipidamist

Järgmine postitus

Koroonaviiruse epideemilise leviku ohjeldamiseks kehtivad 25. oktoobrist senisest rangemad kontrollmeetmed

Samal teemal

TTJA keelas viie telekanali taasedastamise Eesti Vabariigi territooriumil
Eesti

TTJA keelas viie telekanali taasedastamise Eesti Vabariigi territooriumil

25/02/2022
Eesti

Kampaania raames tuvastati ligi 100 potentsiaalse ohuga ehitist

05/01/2022
Uudis

Jõulukingitused ei jõudnudki kohale? Küsi oma raha tagasi!

27/12/2020
Eesti

Kiire internetiga liitumiseks saab nüüd maapiirkonnas 300 eurot toetust

05/10/2020
Arvamus

E-poest soetatud võltskaup võib ostjale tuua hulgaliselt probleeme

19/08/2020
Arvamus

Tarbijakaitse: Mida silmas pidada lähiajal reisi planeerides?

23/04/2020
Järgmine postitus

Koroonaviiruse epideemilise leviku ohjeldamiseks kehtivad 25. oktoobrist senisest rangemad kontrollmeetmed

Antti Kammiste räägib Iloni Imedemaal oma lapsepõlvest

Antti Kammiste räägib Iloni Imedemaal oma lapsepõlvest

Lisa kommentaar Tühista vastus

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Populaarsed sel nädalal

  • VIDEO JA GALERII: Kalevi Jahtklubi treener võtab purjetamiskoolis Hapsal lastelt merehirmu

    VIDEO JA GALERII: Kalevi Jahtklubi treener võtab purjetamiskoolis Hapsal lastelt merehirmu

    0 jagamised
    Jaga 0 Säutsu 0
  • Haapsalus sisenesid päästjad akna kaudu abivajaja korterisse

    0 jagamised
    Jaga 0 Säutsu 0
  • IT-spetsialist, tervisejuht või turismiettevõtja? Vaata, kelleks saavad Läänemaa koolilõpetajad kodu lähedal edasi õppida

    0 jagamised
    Jaga 0 Säutsu 0
  • Röövel Hotzenplotz ähvardab väikelinna rahu

    8 jagamised
    Jaga 8 Säutsu 0
  • Lääne-Nigulas ründas naine politseinikku

    12 jagamised
    Jaga 12 Säutsu 0
Läänlane.ee

Saada artikkel, fotod, vihje, reklaamisoov või niisama hea mõte aadressil ivar@laanlane.ee. Tel 5680 4407.

Reklaambännerite hind kokkuleppel. Bänneri valmistamine tasuta.

OÜ Läänlane
Registrikood 12089011

Kasutustingimused

Värsked postitused

  • Menukas vestlusshow “Mida mehed naistele ei räägi?” on tagasi uues kuues
  • VIDEO JA GALERII: Kalevi Jahtklubi treener võtab purjetamiskoolis Hapsal lastelt merehirmu
  • Jäävaba sügavkülmik ehk miks on vaja kodumasinad välja vahetada
  • Parvlaevad teevad pühade ajal saartele lisareise
  • Haapsalus lõid mehed oma elukaaslasi
  • IT-spetsialist, tervisejuht või turismiettevõtja? Vaata, kelleks saavad Läänemaa koolilõpetajad kodu lähedal edasi õppida
  • Lugeja küsib: Kas 1. augustist saab katseaega pikendada näiteks haiguslehel oldud aja võrra?
  • Haapsalus sisenesid päästjad akna kaudu abivajaja korterisse
juuni 2022
E T K N R L P
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  
« mai    

© 2021 laanlane.ee

Tulemusi ei leitud
Vaata kõiki tulemusi
  • Kuulutused
  • AVALDA KUULUTUS
  • Geenius
  • Auto
  • Digi
  • DigiPRO
  • Diktor
  • Kodu
  • Kohalik
  • Raha
  • Rikas
  • Rohe
  • Tervis
  • Äri

© 2021 laanlane.ee

Teretulemast tagasi!

Logi alt oma kontole

Unustasid salasõna? Telli

Loo uus konto!

Täida registri all lahtrid

Kõik väljad tuleb täita. Logi sisse

Hangi enda salasõna

Palun kirjuta uue salasõna saamiseks oma kasutajanimi või e-mailiaadress.

Logi sisse
See veebileht kasutab küpsiseid. Jätkates veebilehe kasutamist annad nõusoleku küpsiste kasutamiseks. Vaata lehe kasutustingimusi.