Läänlane
Tulemusi ei leitud
Vaata kõiki tulemusi
  • Läänemaa
  • Krimi ja pääste
  • Eesti
  • Sport
  • Kultuur
  • Majandus
  • Varia
  • Reklaamtekst
  • Välismaa
Läänlane
Tulemusi ei leitud
Vaata kõiki tulemusi
  • Läänemaa
  • Krimi ja pääste
  • Sport
  • Kultuur
  • Majandus
  • Eesti
  • Varia
  • Tarbija
  • Reklaamtekst
Avaleht Uudis

Jõulukingitused ei jõudnudki kohale? Küsi oma raha tagasi!

Läänlane
27/12/2020
A A
0
Jaga FacebookisJaga Twitteris

Hoolimata laialtlevinud soovitustest uurida enne ostmist internetis müüvate veebipoodide või sotsiaalmeediakontode tausta, satuvad tarbijad jätkuvalt ebausaldusväärsete müüjate ohvriks. Eelkõige on sellised kauplejad välismaist päritolu ning neid iseloomustavad väga soodsad hinnad või ebareaalsed lubadused. Mida teha, kui pakkumised “Täna tellid, homme kaup käes!” ei osutunud tõeks ning tarbija on ilma nii rahast kui jõulukingitusteks mõeldud kaubast? Selgitab Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskus.

Esmalt suhtle e-poega

Internetist tellitud kaubad ei jõua kohale eelkõige siis, kui ost on sooritatud riskantsest e-poest. E-poe ebausaldusväärsusele viitab kontaktandmete puudumine, võltskaupade müük ning „liiga hea, et olla tõsi“ tüüpi lubadused või hinnad. Lisaks petturlikele e-poodidele võivad kaubad jääda kohale toimetamata ka muidu korrektselt toimival e-poel, kui neil on probleeme tarnijaga või liiga suure tellimuste hulgaga.  

LOE KA:

Minu pagas on kadunud – mis nüüd edasi saab?

TTJA kontrollis jalgrattakiivreid: nõuetele vastas vaid üks

Lubatud ajaks saamata jäänud tellimuste korral tuleb tarbijal esmalt proovida lahendus leida müüjaga suheldes. Kauplejale tuleb anda täiendav võimalus tellimus mõistliku aja jooksul täita. Kui e-pood seda ei tee, tuleb neil tarbijale raha tagasi maksta.

Maksevahend annab lisakaitse

Petturlike e-poodide puhul ei ole suhtlemisest ning müüjale tarnimiseks lisavõimaluste andmisest tõenäoliselt abi. Sellises olukorras on tarbijail, kes tasusid ostu eest krediitkaardiga, kui kaupa ei saanud, lisavõimalus taotleda makstud raha tagasi panga abiga. Sama õigus on tarbijail ka siis, kui e-pood keeldub raha tagastamast ja paneb tarbijad ebamõislikult pikaks ajaks ootele. Sellises olukorras on tarbijal võimalus pöörduda talle krediitkaardi väljastanud panga poole, et tehing vaidlustada ning raha tagasi nõuda (chargeback). Pangale tuleb muuhulgas edastada ka kirjavahetus kauplejaga, mis tõendaks juba tehtud iseseisvaid pingutusi lahenduste leidmisel. Kui kauplejaga ühendust saada ei õnnestu, tuleb ka see tagasinõude dokumentides ära märkida.

EL tarbija nõustamiskeskuse kogemus tarbijakaebuste lahendamisel näitab, et paljudel juhtudel on tarbijad  just panga abiga oma raha tagasi saanud. Seda võimalust tasub kasutada ka saabumata jäänud jõuluostude korral, kui e-pood ei täida oma kohustusi. Lisaks krediitkaardiga kaasas käivale võimalusele alustada tagasinõudemenetlust, on sarnane lisakaitse ka elektrooniliste maksesüsteemide, nagu nt PayPal, kasutajatel. 

Petturlikud veebipoed ei paku alati krediitkaardiga maksmise võimalust ning kauba eest tasumine toimub pangaülekandega. Sellisel juhul on tarbija arvelt maha läinud summade tagasisaamine vähetõenäoline. Siiski tasub enne nõudest loobumist nõu küsida, nt EL tarbija nõustamiskeskusest, mis lahendab tarbijate piiriüleseid kaebusi (www.ecc.ee).


Kristina Tammaru
ELi tarbija nõustamiskeskuse juhataja, TTJA

Tagid: Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet
JagaSäutsu
Eelmine postitus

Läänemaal tuvastati viimase ööpäeva jooksul üks koroonaviirusse nakatunu, Eestis oli positiivseid teste 446

Järgmine postitus

Haapsalus välikontserdil mõõdetud helitugevus näitab, kas tasub ikka seista lava ees

Samal teemal

woman walking on pathway while strolling luggage
Tarbija

Minu pagas on kadunud – mis nüüd edasi saab?

12/07/2024
Foto: Pexels.com
Varia

TTJA kontrollis jalgrattakiivreid: nõuetele vastas vaid üks

08/07/2024
Medifumi veebipoe avaleht.
Tarbija

TTJA hoiatab tervisetooteid müüva kaupleja eest

29/05/2024
Foto: Pexels.com
Tarbija

Makseviisi valides saab tarbija kaitsta end probleemide eest

06/03/2024
Foto: Marek Levak / Pexels
Varia

TTJA hoiatab tapeedimüüja eest, kes ei täida tarbijate ees võetud kohustusi

04/03/2024
F: Pixabay
Eesti

Laenuandjate otsepostitustes tuvastati ebaausaid kauplemisvõtteid

22/11/2023
Järgmine postitus

Haapsalus välikontserdil mõõdetud helitugevus näitab, kas tasub ikka seista lava ees

Palun logi sisse , et ühinda aruteluga
Läänlane.ee

Saada artikkel, fotod, vihje, reklaamisoov või niisama hea mõte aadressil ivar@laanlane.ee. Tel 5680 4407.

Reklaambännerite hind kokkuleppel. Bänneri valmistamine tasuta.

OÜ Läänlane
Registrikood 12089011

Kasutustingimused

Rubriigid

juuli 2025
E T K N R L P
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
« juuni    

© 2022 laanlane.ee

Cleantalk Pixel
Tulemusi ei leitud
Vaata kõiki tulemusi
  • Läänemaa
  • Krimi ja pääste
  • Eesti
  • Sport
  • Kultuur
  • Majandus
  • Varia
  • Reklaamtekst
  • Välismaa

© 2022 laanlane.ee