• Logi sisse
  • Registreeri
Läänlane
Tulemusi ei leitud
Vaata kõiki tulemusi
  • Portaal Rohegeenius
  • Avalda kuulutus
  • Kuulutused
  • Avalda kuulutus
  • Kuulutused
Tulemusi ei leitud
Vaata kõiki tulemusi
Läänlane
Tulemusi ei leitud
Vaata kõiki tulemusi
  • Avalda kuulutus
  • Kuulutused
Avaleht

Eksitus praakkauba tagastamisel võib tuua tarbijale ootamatu rahakulu

Läänlane
22/10/2019
A A
0
Jaga FacebookisJaga Twitteris

Internetipoest tellides võib juhtuda, et tellitud kaup ei vasta lepingule – on saadetud vale toode või tootel on puudus. Näiteks on tellitud kleidil selged kandmistunnused, teler kriimustustega või nutitelefoni komplekti kuuluv laadija on puudu. 14-päevane taganemisõigus ei ole enam tarbijaile võõras. Aga kas seda võib kasutada ka puudusega toote puhul, kuna 14-päevast taganemisõigust kasutades saab tarbija kiirelt raha tagasi?


Autor: Kristina Tammaru
ELi tarbija nõustamiskeskuse juhataja, Tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve amet

Sidevahendi abil, sh internetist tellitud kaupadele laieneb Eestis ja kogu Euroopa Liidus 14-päevane taganemisõigus. Selline õigus on tarbijatele antud eelkõige seetõttu, et interneti vahendusel ostes ei saa kaubaga tutvuda samas ulatuses kui tavapoes. Seetõttu ei pruugi saadetud toode vastata tarbija ootustele või ei sobi see suurusnumbri või muude omaduste tõttu. Tarbija ei pea kauplejale põhjendama oma otsust kaup tagasi saata.

LOE KA:

Kuidas praegu probleemivabalt lennata?

TTJA keelas viie telekanali taasedastamise Eesti Vabariigi territooriumil

14-päevase taganemisõiguse kasutamisel on tarbijal kohustus kaubaga tutvumisel selle väärtust mitte vähendada. See tähendab eelkõige seda, et kaubaga tohib tutvuda ning selle sobivuses veenduda samal viisil, nagu ta tavapoes seda teeks. Näiteks ülikonna proovimisel ei eemaldata hinnasilte või nutitelefoni ei sisestata tarbija SIM-kaarti ega muudeta telefonisätteid. Tagasi saadetud kaup peab olema sobilik uuesti müümiseks, seega uus ja kasutamata.

Oluline on teada, et defektse või puudusega toote puhul ei ole mõistlik kasutada 14-päevast taganemisõigust, vaid pretensiooni esitamise õigust.

Miks ei ole õige defektset toodet 14-päevase taganemisõiguse raames tagastada?

Kui tarbija saadab toote tagasi sel oleva defekti tõttu, kuid ei esita seda pretensioonina, vaid kasutab tavalist 14-päevast taganemisõigust, võib kaupleja taganemisavalduse rahuldamata jätta või tagastada väiksema summa kui toote eest makstud, sest toode on kahjustatud ning tarbijal on võimatu tõendada, et tema seda ei teinud. Näiteks kirjeldas üks tarbija oma kogemust, et Leedu e-poest saadetud seelikul oli kangas auk, seetõttu saatis tarbija selle 14-päeva jooksul tagasi, kuid ei viidanud avastatud defektile. Kaupleja keeldus tarbijale raha tagastamast, sest leidis, et tarbija valduses olnud ajal on seelikut kantud ning seda kahjustatud. Tarbija põhjendused, et seelik oli kahjustatud juba paki avamisel, ei olnud enam asjakohased. Seega tuleb puudusega kauba korral esitada müüjale pretensioon, märkides tagastamise põhjusena ära ilmnenud puuduse, mis esines kaubal juba selle kättesaamisel.

Kes tasub tagasisaatmise kulud?

14-päevase taganemisõiguse korral kannab tagastamisega seotud kulud reeglina tarbija, kuivõrd see on tavapäraselt müügitingimustega selliselt määratud. Puudusega kauba korral peab asja parandamine, asendamine või raha tagastamine toimuma tarbija jaoks tasuta. Seda muidugi juhul, kui tarbija ei ole ise puuduse tekkimises süüdi.

2-aastane pretensiooni esitamise õigus

Kui ostetud ese vastab tellitule ja on kvaliteetne, võib siiski juhtuda, et puudus avaldub alles kasutamise käigus. Tasub teada, et 2-aastane pretensiooni esitamise õigus kehtib ka netiostude puhul. Kui ese läheb katki või lakkab töötamast, tuleks esimese sammuna esitada müüjale kirjalikult, nt e-posti teel, kaebus, milles kirjeldada ilmnenud probleemi ning esitada ka oma lahendus. Nii Eestis kui ka teistes Euroopa Liidu riikides on tarbijal esmalt õigus nõuda toote parandamist või asendamist ning selle võimatuse korral lepingust taganemist ehk makstud raha tagastamist. Seejuures on hea teada, et kinkekaardi pakkumine ei ole raha tagastamine ehk hüvitiseks pakutud kinkekaarti ei pea tarbija raha asemel vastu võtma.

Vastavalt seadusele peab kaupleja nii 14-päevast taganemisõigust kui ka pretensiooni esitamise õigust puudutava teabe esitama oma kodulehel ka kirjalikult.

Tagid: Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet
Jaga4Säutsu
Eelmine postitus

Haapsalu vehkleja Oliver Laasik tuli Põhjamaade meistriks, Sveta Trynova sai hõbeda

Järgmine postitus

VIDEO: Politseinikud kõrvaldasid tänu kodanikelt saabunud vihjetele kanepikasvatuse

Samal teemal

Eesti

Kuidas praegu probleemivabalt lennata?

28/06/2022
TTJA keelas viie telekanali taasedastamise Eesti Vabariigi territooriumil
Eesti

TTJA keelas viie telekanali taasedastamise Eesti Vabariigi territooriumil

25/02/2022
Eesti

Kampaania raames tuvastati ligi 100 potentsiaalse ohuga ehitist

05/01/2022
Müügimees helistas ja nüüd saadab arveid? Loe, kuidas vältida telefonimüügi lõkse
Eesti

Müügimees helistas ja nüüd saadab arveid? Loe, kuidas vältida telefonimüügi lõkse

19/10/2021
Uudis

Jõulukingitused ei jõudnudki kohale? Küsi oma raha tagasi!

27/12/2020
Eesti

Kiire internetiga liitumiseks saab nüüd maapiirkonnas 300 eurot toetust

05/10/2020
Järgmine postitus

VIDEO: Politseinikud kõrvaldasid tänu kodanikelt saabunud vihjetele kanepikasvatuse

Ohtlikku MMS-i turustanud ettevõte eiras müügikeeldu ja peab maksma sunniraha

Lisa kommentaar Tühista vastus

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Populaarsed sel nädalal

  • Lugeja küsib: Mida teha, kui tööl on liiga kuum?

    0 jagamised
    Jaga 0 Säutsu 0
  • 2. juulil näeb Haapsalu promenaadil haruldasi Porsche autosid

    0 jagamised
    Jaga 0 Säutsu 0
  • Läänemaal sai autode kokkupõrkes viga kolm inimest

    0 jagamised
    Jaga 0 Säutsu 0
  • VIDEO JA GALERII: Kalevi Jahtklubi treener võtab purjetamiskoolis Hapsal lastelt merehirmu

    0 jagamised
    Jaga 0 Säutsu 0
  • Haapsalus kadus eaka naise pangakontolt 3000 eurot

    0 jagamised
    Jaga 0 Säutsu 0
Läänlane.ee

Saada artikkel, fotod, vihje, reklaamisoov või niisama hea mõte aadressil ivar@laanlane.ee. Tel 5680 4407.

Reklaambännerite hind kokkuleppel. Bänneri valmistamine tasuta.

OÜ Läänlane
Registrikood 12089011

Kasutustingimused

Värsked postitused

  • Taebla Suvevollet juhivad Evelin Merilainen ja Andres Kukk
  • Haapsalus löödi meest
  • Rannarootsi muuseum kutsub Merepäeva kontserdile
  • Haapsalus kadus eaka naise pangakontolt 3000 eurot
  • Lihula noorjooksjad teevad imelisi starte
  • Kuidas praegu probleemivabalt lennata?
  • Ehmjas süttis elektrikilp
  • Kaks kolmandikku jalg- ja tõukeratturitest sõidab ilma kiivrita
juuli 2022
E T K N R L P
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
« juuni    

© 2021 laanlane.ee

Tulemusi ei leitud
Vaata kõiki tulemusi
  • Kuulutused
  • AVALDA KUULUTUS
  • Geenius
  • Auto
  • Digi
  • DigiPRO
  • Diktor
  • Kodu
  • Kohalik
  • Raha
  • Rikas
  • Rohe
  • Tervis
  • Äri

© 2021 laanlane.ee

Teretulemast tagasi!

Logi alt oma kontole

Unustasid salasõna? Telli

Loo uus konto!

Täida registri all lahtrid

Kõik väljad tuleb täita. Logi sisse

Hangi enda salasõna

Palun kirjuta uue salasõna saamiseks oma kasutajanimi või e-mailiaadress.

Logi sisse
See veebileht kasutab küpsiseid. Jätkates veebilehe kasutamist annad nõusoleku küpsiste kasutamiseks. Vaata lehe kasutustingimusi.