Läänlane
Tulemusi ei leitud
Vaata kõiki tulemusi
  • Läänemaa
  • Krimi ja pääste
  • Eesti
  • Sport
  • Kultuur
  • Majandus
  • Varia
  • Reklaamtekst
  • Välismaa
Läänlane
Tulemusi ei leitud
Vaata kõiki tulemusi
  • Läänemaa
  • Krimi ja pääste
  • Sport
  • Kultuur
  • Majandus
  • Eesti
  • Varia
  • Tarbija
  • Reklaamtekst
Avaleht Eesti

Uuring: Vähenenud on lastele taskuraha andmine heade hinnete või käitumise eest

Läänlane
11/11/2020
A A
0
Jaga FacebookisJaga Twitteris

Swedbanki Rahaasjade Teabekeskuse tellimusel läbi viidud uuringust selgub, et hinnete ja hästi tehtud koduste majapidamistööde eest premeeritakse taskurahaga enim 11-15-aastaseid ning hea käitumise eest 5–6-aastaseid lapsi.

„Võrreldes 2017. aastal läbiviidud taskuraha uuringuga on näiteks poole võrra vähenenud 5-10-aastaste laste premeerimine hea käitumise eest. Samuti on vähenenud kõikides vanusegruppides taskurahaga premeerimine heade hinnete eest,“ selgitas Swedbanki Rahaasjade Teabekeskuse juht Mari-Liis Jääger.

Kõige sagedasem põhjus taskuraha andmiseks on lapse vajadus konkreetse väljamineku jaoks. Sageli antakse lapsele taskuraha ka igapäevasteks väljaminekuteks. 5-6-aastased lapsed saavad enamasti (71%) taskurahaks viis eurot kuus, enam kui pooled (62%) 7-10-aastaseid saavad taskuraha kuni 10 eurot kuus. 11-19-aastastele antakse sagedamini igakuiselt taskurahaks 16-30 eurot ja 20-23-aastastele üle 30 euro kuus. Veerand lapsevanematest annab kuus enam kui 100 eurot taskuraha oma 20-23-aastastele lastele.

LOE KA:

Sotsiaalmeedia – ajaraisk või äri eduks vajalik platvorm?

Paneks III pensionisamba täis, aga kui täis?

„Taskuraha hakatakse regulaarselt, üks kuni kaks korda kuus, andma alles alates 11. eluaastast. Taskuraha on lapsele enamasti ainuke sissetulek ning selle andmise korrapärasus, nii kokkulepitud summad kui ka kuupäevad aitavad lapsel õppida rahaga ümber käima ning läbi mõelda, kuidas oma kulutusi planeerida ja soovideks säästa,“ rääkis Swedbanki Rahaasjade Teabekeskuse juht Mari-Liis Jääger.

Uuringust selgus, et kõige enam kulutavad 5-19-aastased oma taskuraha maiustustele. Kuni 10-aastased lapsed kasutavad taskuraha ka mänguasjade ostmiseks, 11-15-aastastel kulub taskuraha lisaks maiustustele meelelahutusele, 16–19-aastastel on maiustuste kõrval teiseks suureks kuluartikliks riided ja jalanõud.

40% 5-6-aastastest, koguvad raha mänguasjade ostmiseks. Kõige enam koguvad 7-19-aastased taskuraha tehnikaseadmete, nagu nutitelefoni, arvuti, tahvelarvuti jms, ostuks. 20-23-aastased koguvad peamiselt tehnikaseadmete ostmiseks ja reisimiseks.

Mida nooremad on lapsed, seda rohkem uurivad vanemad regulaarselt lastelt nende rahalise olukorra kohta. Kolmandik 11–15-aastaste laste vanematest hoiab end regulaarselt laste pangaarvetel internetipangas või mobiiliäpis silma peal. 40% 7-10-aastaste laste vanematest küsib regulaarselt lastelt nende rahalise olukorra kohta. Ligi pooled 11-19-aastaste laste vanematest küsivad lastelt aeg-ajalt nende rahalise olukorra kohta.

„Lapsevanematel on oluline roll rahatarkuse õpetamisel ja hoiakute kujundamisel rahasse. Vaid 21% lapsevanematest on enne taskuraha andmise alustamist rääkinud lapsega põhjalikult raha väärtusest, kasutamisest, planeerimisest ja säästmisest,“ selgitas Swedbanki Rahaasjade Teabekeskuse juht Mari-Liis Jääger.

Mida nooremad lapsed, seda rohkem antakse taskuraha sularahas. Alates 16. eluaastast hakatakse taskuraha lapsele andma rohkem ülekandega kui sularahas.

Laste taskuraha uuringu viis Swedbanki Rahaasjade Teabekeskuse tellimusel läbi Norstat septembris. Uuringus osales 1104 lapsevanemat, kelle lapsed on vanuses 5-23 eluaastat.

Swedbanki Rahaasjade Teabekeskus on loodud 2010. aastal eesmärgiga toetada inimesi majandusalaste otsuste tegemisel, jagada teadmisi rahaasjade korraldamisest ning aidata kaasa finantskirjaoskuse edendamisele Eestis.

Tagid: Swedbankuuring
JagaSäutsu
Eelmine postitus

Lisandus 144 positiivset koroonatesti

Järgmine postitus

Läänemaa Toidunädal ootab maitsma kohalikku toitu

Samal teemal

Swedbanki alustavate ettevõtete valdkonnajuht Astrid Maldre. Foto: Swedbank
Tarbija

Sotsiaalmeedia – ajaraisk või äri eduks vajalik platvorm?

07/04/2025
pexels-photo-248933.jpeg
Tarbija

Paneks III pensionisamba täis, aga kui täis?

27/11/2024
person putting coin in a piggy bank
Eesti

Swedbanki toodi mündikampaania esimesel nädalal enam kui 300 000 euro väärtuses metallraha

28/05/2024
smiling man using machine
Tarbija

Swedbank lisab sularahaautomaatidele viipefunktsiooni

23/05/2024
close up photography of person in handcuffs
Eesti

Uuring: kauplustest varastavad enamasti varem karistatud inimesed

23/05/2024
close up of coins on table
Tarbija

Swedbanki kliendid saavad kogutud mündid tasuta arvele kanda

17/05/2024
Järgmine postitus

Läänemaa Toidunädal ootab maitsma kohalikku toitu

Palun logi sisse , et ühinda aruteluga
Läänlane.ee

Saada artikkel, fotod, vihje, reklaamisoov või niisama hea mõte aadressil ivar@laanlane.ee. Tel 5680 4407.

Reklaambännerite hind kokkuleppel. Bänneri valmistamine tasuta.

OÜ Läänlane
Registrikood 12089011

Kasutustingimused

Rubriigid

juuni 2025
E T K N R L P
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« mai    

© 2022 laanlane.ee

Cleantalk Pixel
Tulemusi ei leitud
Vaata kõiki tulemusi
  • Läänemaa
  • Krimi ja pääste
  • Eesti
  • Sport
  • Kultuur
  • Majandus
  • Varia
  • Reklaamtekst
  • Välismaa

© 2022 laanlane.ee