Põhjamaade kvaliteet on meile teada ja tuntud. Eesti turult leiame arvukalt Skandinaavia brände, mida näeme ja kasutame igapäevaselt. Millised neist on eestlaste südamed juba võitnud ning millised üllatavad Skandinaavia brändid on alles vallutamas Eesti turgu?
REKLAAMTEKST
Norrakate tõmbenumbriks on vesi?
Norrakatelt on Eestis ilmselt kõige kuulsam Helly Hanseni bränd, mille kvaliteetsed riided ja jalatsid on müügil mitmetes Eesti spordipoodides. Seikluslike reiside korraldaja Hurtigruten on Eestiski jala ukse vahele saanud ning Norra firma Gjensidige pakub ka meil erinevaid kindlustusi.
Hoopis põnevam lugu on Vossiga. Arteesia vett müüv luksusbränd Vossi peakontor on küll New Yorgis, kuid vesi tuleb otse Norrast. Algselt müüs ettevõte oma uhke disainiga veepudelit vaid eriti luksuslikes hotellides ja eksklusiivsetes restoranides, kuid nüüd on vesi kättesaadav ka lihtsurelikele poeriiulil. Veepudel on tunnistatud tõeliseks disaini meistriteoseks. Vesi ise, mis pidavat olema kõige puhtam ja värskem, maitsetestidel just kõige paremini ei esine, jäädes alla isegi Helsingi linna kraaniveele. Maitse asi?
Millega Soome eestlasi üllatab?
Meie põhjanaabritelt on Eestisse jõudnud ääretult palju brände, mida Sa tihti näed ja kasutad. Esimesena tulevad Sul ilmselt meelde Finnair ja Neste. Seejärel Prisma ning kõik seal müüdavad klassikalised brändid nagu Pauligi kohv, Valio piimatooted, suussulavad Fazeri šokolaadid, Iittala nõud. Ostukeskusesse minnes jääb silma kindlasti ka Marimekko.
Küll aga Wolt on see, mis meie elu tunduvalt lihtsamaks teeb, kui ei taha ise poodi minna ja süüa valmistada. Wolt on 2014. aastal Helsingis loodud toidu kojuveo ettevõtte. 2020. aastal hinnati Wolt üheks kõige kiiremini kasvavaks ettevõtteks Euroopas. Wolti on lühikese ajaga saatnud kolossaalne edu, kuna äppi kasutab juba üle 3 miljoni inimese rohkem kui 20 riigis. Eestiski on ettevõtte korralikult kanda kinnitanud tehes koostööd tuntud inimeste ja kuulsate suunamudijatega.
Taani brändid on eestlastele tuntud
Laialdaselt tuntud Taani brändid Eestis saab ühe käe sõrmedel üles lugeda. Kes meist ei oleks Jyskis ostlemas käinud, LEGOdega mänginud või vähemalt ühe korra elus Carlsbergi õlut limpsinud? Mugavad ja kvaliteetsed ECCO jalavarjud on samuti meile teada. Lisaks neile jõuab taanlastelt Eestisse mitmeid kodusisustuse, “hygge“, elustiili ja disainibrände.
Rootsi brändid vallutavad Eesti turgu kulutulena
Rootsist tuleb maailmakuulsaid brände nagu seeni pärast vihma. Enne kui IKEA Eestisse jõudis, olid IKEA ostureisid naaberriikidesse eestlaste seas tavalised. Sama ka H&Miga. Riidebrändidest on Eesti turul tuntud ka Fjällräven ja Haglöfs.
Viimasel ajal vallutab Eesti turgu Oatly, mis on spetsialiseerunud kaerast tehtud jookidele ja jäätistele. Oatly jätkusuutliku ja öko lähenemisega ning kavala turundusega on Eesti toidupoe riiulitel oma kindla koha leidnud. Veelgi kuulsam on eestlaste seas Spotify. Spotify alustas väikese idufirmana 2008. aastal Rootsis. Nüüdseks on rohkem kui 133 miljoni premium-kuulajaga muusikaplatvorm levinud kulutulena üle maailma.
Tundub, et 2008. aasta oli Rootsis hea ettevõtte alustamise aasta, sest sellest aastast on pärit ka Trustly. 2020. aastal hinnati selle finantstehnoloogia ettevõtte väärtuseks 2 miljardit dollarit. Ka Eesti online-kasiinodes on sul võimalus mängida ägedaid slotimänge või soovi korral minna spordiennustuste lehele ning teha panuseid oma lemmiku poolt kasutajat registreerimiseta just tänu usaldusväärsele Trustlyle.
Eestis on ääretult palju Skandinaavia brände, mida teab igaüks. Põhjamaade edumeelne suhtumine ja ettevõtlikkus toodab aga pidevalt uusi ja põnevaid firmasid, mis ei valluta vaid Eesti turgu, vaid on tuntud üle maailma. Hoiame naabritel silma peal, sest just sealt võib tulla järgmine Nokia.