Läänlane
Tulemusi ei leitud
Vaata kõiki tulemusi
  • Läänemaa
  • Krimi ja pääste
  • Eesti
  • Sport
  • Kultuur
  • Majandus
  • Varia
  • Reklaamtekst
  • Välismaa
Läänlane
Tulemusi ei leitud
Vaata kõiki tulemusi
  • Läänemaa
  • Krimi ja pääste
  • Sport
  • Kultuur
  • Majandus
  • Eesti
  • Varia
  • Tarbija
  • Reklaamtekst
Avaleht Varia

TTJA hoiatab tapeedimüüja eest, kes ei täida tarbijate ees võetud kohustusi

Läänlane
04/03/2024
A A
0
Foto: Marek Levak / Pexels

Foto: Marek Levak / Pexels

Jaga FacebookisJaga Twitteris

Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ametile (TTJA) on laekunud viimaste aastate jooksul ligi 30 kaebust Eestis registreeritud kaupleja Tapeter OÜ osas.

Lisaks Eesti tarbijatele on kaebusi või selgitustaotlusi laekunud Soome, Läti, Leedu, Poola, Malta, Hollandi, Slovakkia, Prantsusmaa ja Hispaania tarbijatelt. Kaupleja ei ole täitnud tarbijavaidluste komisjoni otsuseid ning on kantud komisjoni otsuseid mittetäitnud ettevõtjate nimekirja (n-ö must nimekiri).

„Tapeter OÜ müüb veebileheküljel https://tapeter.eu/ eksklusiivseid ning võrdlemisi kalleid tapeete. Ettevõtte vastu suunatud kaebused on suuresti sarnase mustriga: tarbija teeb tellimuse ning tasub toodete eest, misjärel lubab kaupleja tooted tarnida 10-20 päeva jooksul, kuid tarne hilineb. Pärast täiendava tähtaja andmist taganeb tarbija lepingust ning avaldab soovi tasutud summa tagasi saamiseks. Kuigi kaupleja annab tarbijatele lubaduse nende poolt tasutud summa tagastada, siis ta ei tee seda,“ kommenteeris TTJA EL tarbija nõustamiskeskuse valdkonnajuht Heldin Malmet.

LOE KA:

Minu pagas on kadunud – mis nüüd edasi saab?

TTJA kontrollis jalgrattakiivreid: nõuetele vastas vaid üks

Mõningatel juhtudel tarnib kaupleja tellimuse tarbijale osaliselt. „Teatud kaebuste puhul on Tapeter OÜ väitnud, et tarbijatele on tagasimakse teostatud. Samas ei ole kaupleja soostunud edastama makset tõendavat dokumenti või muid tõendeid, mis näitaksid, et makse on siiski tehtud,“ täiendas Malmet.

Amet soovitab tarbijatel teadvustada kauplejaga tekkinud probleeme ja kaaluda igakülgselt riske enne Tapeter OÜ-lt tellimuse tegemist.

Kuidas käituda, kui kaupleja ei tarni tellitud tooteid? 

Euroopa Liidu piires tehtud e-ostude puhul saavad tarbijad arvestada kindlate õigustega, sest kõigis liitu kuuluvates riikides, lisaks Norras, Suurbritannias ja Islandil, kehtib alates 2014. aastast tarbijakaitse ühtne miinimumtase. E-poest tellimisel tasub olla hoolikas ja pöörata tähelepanu järgnevale:

  • Enne ostu veendu eelkõige selles, et kaupleja on avaldanud oma kontaktandmed. Ei ole piisav, kui e-pood avaldab endaga ühenduse võtmiseks nö veebivormi, kuhu tarbija saab sisestada päringu. Selline vorm võib hõlbustada tarbijaga suhtlemist, kuid ei tohi asendada kaupleja andmete avaldamist.
  • Enne kauba tellimist tutvu kindlasti tähelepanelikult tellimistingimustega. Kui saadaolev info ei ole piisavalt ülevaatlik, esita oma küsimused otse klienditeenindajale. Võid paluda, et müüja annaks olulise suulise info (maksetingimused, kauba tagastamise võimalused, müügigarantii jms), mis internetipoe lehekülgedel puudub või tundub arusaamatu, Sulle kirjalikus vormis. See aitab lahendada hilisemaid võimalikke pretensioone.
  • Kõige rohkem pööra tähelepanu sellele, kuidas ja millal peab kauba eest maksma ning millised lisakulud (posti- või teenustasud) võivad lisanduda.
  • Kaugmüügi puhul on üldiseks nõudeks, et tellimus tuleb kätte toimetada kokkulepitud ajal või mitte hiljem kui 30 päeva jooksul pärast tellimuse esitamist müüjale.
  • Müüjal võib tekkida olukord, kus tellitud kaup lõpeb otsa ja seda ei ole enam saadaval. Sellisest olukorrast peab müüja tarbijale teatama võimalikult kiiresti ja tagastama ettemakstud raha 14 päeva jooksul. Kui müüja nii ei käitu, on tarbijal õigus esitada kaebus.
  • Kui müüja on tarbijat teavitanud sellest, et kauba kättetoimetamine lükkub mingil põhjusel edasi, võib tarbija anda müüjale täiendava tähtaja kauba tarnimiseks, kuid ei ole selleks kohustatud. Kui müüja ei suuda selle perioodi jooksul tellimust täita, on tarbijal õigus lepingust taganeda ja nõuda raha tagasimaksmist.

E-ostude sooritamisel tasub toodete eest tasuda krediitkaardiga, sest juhul, kui tooteid ei tarnita, on võimalik tasutud summa tagasi saada pangas tagasinõudemenetluse alustamisega (chargeback).

Tagid: tapeettapeter.euTarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ametttja
JagaSäutsu
Eelmine postitus

Keskkonnaagentuur kutsub kaardistama klaaspindadega kokkupõrkel hukkuvaid linde

Järgmine postitus

Sellest aastast võimaldatakse tasuta HPV-vastast vaktsineerimist ka 15-18-aastastele

Samal teemal

woman walking on pathway while strolling luggage
Tarbija

Minu pagas on kadunud – mis nüüd edasi saab?

12/07/2024
Foto: Pexels.com
Varia

TTJA kontrollis jalgrattakiivreid: nõuetele vastas vaid üks

08/07/2024
Medifumi veebipoe avaleht.
Tarbija

TTJA hoiatab tervisetooteid müüva kaupleja eest

29/05/2024
Foto: Pexels.com
Tarbija

Makseviisi valides saab tarbija kaitsta end probleemide eest

06/03/2024
F: Pixabay
Eesti

Laenuandjate otsepostitustes tuvastati ebaausaid kauplemisvõtteid

22/11/2023
man polishing the ceiling
Varia

Tellisid ehitus- või remonditöö, kuid pettusid teenuses? Loe, kuidas toimida, et hilisemas vaidluses mitte hätta jääda

27/10/2023
Järgmine postitus
Foto: Jason Taix /  Pixabay

Sellest aastast võimaldatakse tasuta HPV-vastast vaktsineerimist ka 15-18-aastastele

Palun logi sisse , et ühinda aruteluga
Läänlane.ee

Saada artikkel, fotod, vihje, reklaamisoov või niisama hea mõte aadressil ivar@laanlane.ee. Tel 5680 4407.

Reklaambännerite hind kokkuleppel. Bänneri valmistamine tasuta.

OÜ Läänlane
Registrikood 12089011

Kasutustingimused

Rubriigid

juuni 2025
E T K N R L P
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« mai    

© 2022 laanlane.ee

Cleantalk Pixel
Tulemusi ei leitud
Vaata kõiki tulemusi
  • Läänemaa
  • Krimi ja pääste
  • Eesti
  • Sport
  • Kultuur
  • Majandus
  • Varia
  • Reklaamtekst
  • Välismaa

© 2022 laanlane.ee