Liigi kolmandik Eesti teedeehituses kasutatavast bituumenist tuli varasemalt Valgevenest ja Venemaalt, kus nüüd on import katkenud. Haapsalu Posti tänava ehitust see ei mõjuta ja talve tõttu katkenud töö jätkub esimesel võimalusel.
“Ei ole probleeme,” ütles ehitustöö teostaja AS YIT Eesti projektijuht Riho Tahkel.
Posti tänava renoveerimine peatus mullu 1. detsembril ja tööde jätkamise tähtajaks pandi tänavu 1. mai. See päev ei ole aga fikseeritud – kui ilm lubab, alustavad ehitajad tööd varem.
Tahkeri sõnul on Posti tänava ehitusel kasutatava bitumeeni kogus nii väike, et Valgevene ja Venemaa bituumeni impordi kadumine neid ei mõjuta.
Mullu mais kirjutas Ärileht, et Eestisse imporditakse aastas üle 100 000 tonni bituumenit, üht asfaldi valmistamise põhikomponenti, mis on tee-ehituseks möödapääsmatu naftatoode. Kuigi Valgevene osakaal on bituumeni tarnetes veidi vähenenud, püsis see eelmisel aastal ikkagi umbes veerandi piires. Sealt ja Venemaalt tuli Eestisse kolmandik vajaminevast bituumenist.