Põhjamaade karmides talvetingimustes pole kompromissidele kohta – eriti mitte siis, kui jutt käib ohutusest teel. Seetõttu on põhjamaalased sajandeid olnud innovaatorid talvesõiduks vajalikes lahendustes, ning tänapäeval kuuluvad nende riikide rehvitootjad maailma absoluutsesse tippu.
Soome-rootsi rehvitööstuse valitsusaeg
Nokian Tyres ja Continental on kujundanud talverehvide arengut juba aastakümneid. Soome tootja Nokian on tõeline teerajaja – nemad tõid turule esimesed naastrehvid 1936. aastal ning on siiani innovatsiooni esirinnas. Nende Hakkapeliitta seeria on saanud talverehvide etalooniks kogu maailmas.
Continental tõi omakorda turule revolutsioonilised lahendused, mis muutsid arusaama sellest, kuidas rehv peaks talvises olukorras käituma. Nende Nord*Frost seeria on tõestanud, et Skandinaavia oskusteave ei ole pelgalt müüt.
Tehnoloogia, mis toimib
Põhjamaalaste edu saladus peitub detailides. Esiteks on neil ideaalne ligipääs kõige karmimatele testtingimustele – Soomes Ivalo lähedal asuv Nokiani testikeskus White Hell pakub tingimusi, mida mujal maailmas lihtsalt ei leidu. Temperatuurid -40°C juures, jää aastaringselt ning tuhandeid kilomeetreid testradu.
Teiseks mõistavad põhjamaalased talve mitmekesisust. Nende rehvid peavad toimima nii kuival asfaldil null kraadi juures kui ka sügavates lumehangedes miinus 30 kraadi külmaga. See nõuab kummisegude ja mustri disaini täiusliku tasakaalu leidmist. Valikuvõimalused on olemas siin.
Innovatsioonid, mis muutsid mängu
Põhjamaade rehvitootjad on toonud turule mitmeid läbimurdeid. Nokian Tyres leiutas Hakkapeliitta R3 jaoks Cryo Crystal 3 tehnoloogia – kummisegusse on lisatud kristalseid osakesi, mis parandavad haarduvust jääl märkimisväärselt. Continental kasutab oma talverehvides unikaalset Plus-2 tehnoloogiat, mis suurendab kontaktpinda teekattega.
Samuti on nad pioneerid ökoloogilisemate lahenduste valdkonnas. Rapsiõli lisamine kummisegusse hoiab rehvi paindlikuna ka äärmuslike külmade korral, asendades osaliselt petroleum-põhiseid komponente.
Naastudega või ilma?
Põhjamaalased on arendanud mõlemat suunda. Naastrehvid domineerivad endiselt Soomes ja Norras, kus seadusandlus lubab nende kasutamist. Rootsis, kus suur osa talvest möödub naastukeelu all, on fookus nihkunud lamellrehvidele.
Tänapäeva tipptasemel lamellrehvid nagu Nokian Hakkapeliitta R5 või Continental WinterContact suudavad pakkuda naasturehvidega võrreldavat jõudlust jääl, olles samal ajal vaiksemad ja säästlikumad teekattele.
Tuleviku väljakutsed
Kliimamuutused toovad kaasa uusi väljakutseid. Põhjamaades on talved muutunud ettearvamatumaks – rohkem sulab-külmub tsükleid, vahelduv libedus. Rehvitootjad peavad kohanema tingimustega, kus ühe päeva jooksul võib teeolukord muutuda drastiliselt. Elektriautode kasvav populaarsus nõuab samuti uusi lähenemisi – vaikust, madalamat veeretakistust, kuid samas sama head talvist jõudlust.
Põhjamaade rehvitootjad on tõestanud, et nad suudavad olla nii traditsioonide hoidjad kui ka tuleviku loojad. Nende kogemus äärmuslikes tingimustes teeb neist ideaalsed partnerid kõigile, kes otsivad usaldusväärsust talvisel teel.
Põhjamaa rehvitootjate eelistamise põhilised põhjused Baltikumis:
Sarnased ilmastikuolud:
- Baltikum ja Põhjamaad jagavad sarnast kliima – külmad talved, märjad sügised ja kevaded
- Nokian Tyres arendab oma rehve just selliste tingimuste jaoks
- Nokian rehvide ohutus tuleneb põhjalikust põhjamaa tingimuste mõistmisest
Talvetingimustele spetsialiseerumine:
- Nokian Tyres on maailma juhtiv talverehvide tootja
- Soome ettevõttena testivad nad oma tooteid samalaadsetes oludes nagu Baltikumis
- Pikaajaline kogemus jää-, lume- ja külmatingimustes
Hästi välja arendatud müügivõrk:
- Nokian Tyres tegutseb jaemüügiga Lätis alates 1998. aastast ja Eestis alates 1999. aastast Vianori nime all
- BALTYRE Latvia on üks juhtivaid rehvimüüjaid Lätis ja kuulub BALTYRE gruppi, millel on harud mitmes Euroopa riigis, sealhulgas Slovakkias, Tšehhis, Eestis ja Leedus
Kohalik teenindus ja hooldus:
- Hästi väljaõpetatud teeninduspartnerid
- Kiire tagavaraosade ja teeninduse kättesaadavus
- Kohalik kliendi tugi
Testitud kohalikes tingimustes:
- Nokian testib oma rehve Lapimaal sarnastes oludes
- Arendatud spetsiaalselt märgadele, libedatele teedele
- Väga hea haarduvus nii kuival kui märjal asfaldil
Kvaliteedi-hinna suhe:
- Premiumkvaliteet ilma luksusbrändide hinnata
- Pikk kasutusiga karmides tingimustes
- Energiasäästlikud lahendused
Innovatsioon:
- Pioneertööd naastrehvides
- Keskkonnasõbralikud materjalid
- Kaasaegsed tehnoloogiad nagu ämblikuvõrgu sipe (keskosa libisemise vastu)
Nokian Tyres mõistab Baltikumi autojuhte paremini kui lõunapoolsed tootjad, kes keskenduvad peamiselt kuivadele ja soojematele tingimustele.









