Talverehvid on nagu talvejope – kui neid hooaja lõppedes hooletult nurka visata, näevad need järgmisel talvel sama väsinud välja, nagu meie ise pärast pikka tööpäeva. Rehvide säilitamine ei ole ainult mugavuse küsimus, vaid otseselt seotud ohutuse ja rahakotiga. Õigesti hoitud rehvid kestavad kauem, säilitavad haarduvuse ja aitavad vältida ebameeldivaid üllatusi esimesel lumesajul.
Puhas rehv püsib kauem heas vormis
Enne kui rehvid suvepuhkusele saadad, tasub neile korralik pesu kinkida. Mustus, piduritolm ja teelt kogunenud sool võivad aja jooksul kahjustada kummipinda ja kiirendada pragunemist. Soe vesi ja tavaline seebilahus teevad imesid – harja abil saab puhastada ka sooned ja turvisevahed, kuhu liiv ja kivikesed kipuvad kinni jääma.
Pärast pesu lase rehvidel rahulikult kuivada. Niiskus on rehvidele salakaval vaenlane – kui need jäävad ladustamisel niiskeks, võib aja jooksul tekkida hallitus või velgedele korrosioon. Alles siis, kui kõik on täiesti kuivad, võib rehvid hoiuruumi viia.
Väike kontroll hoiab suurest murest
Hooaja lõpus on mõistlik rehvid üle vaadata. Praod, lõhed või kulunud kohad võivad viidata, et nende aeg hakkab ümber saama. Samuti tasub mõõta turvise sügavust – kuigi seadus lubab veel kolme millimeetri sügavust, on neljast alla minna juba riskantne.
Veel üks väike, aga kasulik nipp: märgi iga rehv ära vastavalt sellele, kus see autol asus. Lihtsad tähed, näiteks “E” ja “T” (ees/taga), aitavad järgmisel hooajal paigutuse kiirelt taastada või vahetada rehvide asukohti ühtlasema kulumise huvides.
Sobiv hoiukoht on edu võti
Rehvid ei armasta kuumust ega valgust. Parim paik nende hoiustamiseks on jahe, kuiv ja pime ruum, kus temperatuur püsib stabiilsena. Kelder, garaaž või spetsiaalne rehviladu sobivad suurepäraselt, kui seal ei ole liiga niiske ega palav.
Päikesevalgus ja kõrge temperatuur kiirendavad kummisegu vananemist, muutes rehvid jäigaks ja rabedaks. Sama kahjulik on osoon, mida eraldavad mõned elektrimootorid ja lampide trafod – see võib kummi mikroskoopiliselt kahjustada ja põhjustada pragusid. Seega tasub rehvid hoida eemal töötavatest seadmetest ja otsesest valgusest.
Püstine asend hoiab kuju
Kui rehvid on ilma velgedeta, tasub need hoiustada püstiselt. See aitab vältida külgseinte deformeerumist ja tagab, et rehvi kuju jääb muutumatuks. Kui neid kuhjata üksteise peale, võib alumine kiht aja jooksul lameneda ning paigaldamisel enam korralikult veljele ei sobituda.
Kui püstine hoiustamine pole võimalik ja rehvid tuleb siiski virna laduda, võiks virnas olla maksimaalselt neli rehvi. Vahele on kasulik asetada papist või õhukesed puidust plaadid, mis jaotavad raskust ühtlasemalt.
Oluline on ka see, et rehvid ei puutuks otse põrandaga kokku. Niiskus ja põrandalt imenduvad kemikaalid võivad kummisegu rikkuda. Seetõttu tasub kasutada aluseid või riiuleid, mis tõstavad rehvid veidi kõrgemale.
Kui mugavus on tähtis, lase spetsialistil teha
Kõik ei soovi ega saa ise rehve hoiustada. Linnakorteris võib ruumi nappida ning sobiva temperatuuri ja niiskuse hoidmine on keeruline. Sellisel juhul on mõistlik usaldada oma talverehvid professionaalide hooleks.
Mitmed rehvitöökojad, näiteks Tallinnas tegutsev AMrehv, pakuvad spetsiaalset hoiuteenust, kus rehve säilitatakse sobivas keskkonnas – ühtlane temperatuur, minimaalne niiskus ja täielik kaitse UV-kiirguse eest. Lisaks kontrollitakse enne hoiustamist rehvide seisukorda ning vajadusel tehakse tasakaalustamine. Nii saad olla kindel, et järgmise talve alguses ootavad sind hoolitsetud rehvid, mis on kohe sõiduks valmis.
Väike vaev, suur kasu
Talverehvide hoidmine suvel ei ole keeruline, kuid nõuab natuke tähelepanu ja hoolt. Puhas, kuiv ja jahe hoiukoht ning õigesti valitud hoiustamisviis võivad pikendada rehvide eluiga mitme hooaja võrra. See tähendab turvalisemat sõitu, väiksemaid kulutusi ja vähem muret siis, kui esimene lumi taas maha tuleb.