Läänlane
Tulemusi ei leitud
Vaata kõiki tulemusi
  • Läänemaa
  • Krimi ja pääste
  • Eesti
  • Sport
  • Kultuur
  • Majandus
  • Varia
  • Reklaamtekst
  • Välismaa
Läänlane
Tulemusi ei leitud
Vaata kõiki tulemusi
  • Läänemaa
  • Krimi ja pääste
  • Sport
  • Kultuur
  • Majandus
  • Eesti
  • Varia
  • Tarbija
  • Reklaamtekst
Avaleht Läänemaa

Eesti esimene hübriidreisilaev Tõll asus Virtsu-Kuivastu liinil reisijaid teenindama

Läänlane
03/09/2020
A A
0
Jaga FacebookisJaga Twitteris

Eile asus Virtsu-Kuivastu liini reisijaid teenindama Eesti esimeseks hübriidreisilaevaks ümber ehitatud Tõll, mille akupangad võimaldavad sõita osaliselt elektril vähendades sellega diiselkütuse hulka ja õhusaastet.

Esimese piduliku hübriidsõidu akupangad käivitasid majandus- ja taristuminister Taavi Aas, TS Laevade nõukogu esimees Valdo Kalm ja TS Laevade juhatuse esimees Jaak Kaabel.

Tõll. F: Raul Mee

TS Laevade juhatuse esimees Jaak Kaabel ütles, et Tõllu ümberehitus on järgmine suur samm kogu parvlaevanduse keskkonnasõbralikumaks muutmisel, millesse ettevõte on viimased aastad jõudsalt panustanud. „Tegutseme juba mõned aastad sihiga loobuda tulevikus täielikult Väinamere parvlaevade puhul fossiilsetest kütustest ja jõuda null-emissioonini. Tõllu ümberehitamine Eesti esimeseks hübriidreisilaevaks on suur samm selles suunas,“ lausus Jaak Kaabel lisades, et kui osaliselt akupankadel sõitev lahendus end õigustab, minnakse sama lahenduse teed ka ettevõtte ülejäänud uute laevaga.

LOE KA:

Virtsu-Kuivastu liinilaevadele tehti pommiähvardus, demineerijad kontrollivad väljuvaid praame

Tänavu selgub, milline uus parvlaev suursaarte ja mandri vahel sõitma hakkab

TS Laevad paigaldas ligi 1,6 miljonit eurot maksnud ümberehituse käigus Tõllule akupangad, mis vähendavad diiselkütuse tarbimist 20% ning jätavad sellega õhku paiskamata 1600 tonni vähem CO2 aastas. Lisaks õhuemissioonidele väheneb ka veealune mürareostus ja vibratsioon.

Majandus- ja taristuminister Taavi Aasa sõnul liigub kogu transpordisektor ambitsioonikate kliimaeesmärkide tuules, milles on mandri ja suursaarte vahelist liiklust korraldaval TS Laevadel oluline roll. “Ambitsioonikad kliimaeesmärgid kiirustavad meid seniselt tempokamalt üle minema keskkonnahoidlikele tehnoloogiatele ja lahendustele. Esimene hübriidreisilaev on suunanäitajaks kogu Eesti parvlaevanduse arendamisel,“ märkis Aas.

TS Laevad on Eestis esimene, kes kasutab diisel-elekter hübriidlahendust parvlaeval, mis sõidab suure ööpäevaste väljumiste ja manööverduste arvu juures ning talvekuudel miinuskraadides. Varem ei ole ka maailmas kasutatud akupankade tehnoloogiat nii suurel reisiparvlaeval, mis opereerib talvekuudel jääoludes.

Tõllu ümberehitustööd algasid 2019. aastal. Ehitustööd teostas peatöövõtjana Baltic Workboats, akupangad tarnis Corvus Energy, elektri- ja automaatikaseadmed tarnis Norwegian Electric Systems ning peak-shaving hübriidlahenduse on projekteerinud LMG Marin.

Eesti esimene hübriidreisilaev Tõll

  • Idee hakata parvlaevu akutoitele üle viima sai TS Laevad Norrast, kus 2015. aastal tuli liinile esimene elektriline parvlaev Ampere. Selle ajaga on elektrilaevade populaarsus kiiresti kasvanud kogu maailmas ning see on seni kõige paremini õigustanud lahendus.
  • Eesti mandri ja suursaarte vahelist laevaliiklust opereeriv laevandusettevõte TS Laevad sõlmis 2019. aasta juulis lepingu Eesti laevaehitusfirmaga Baltic Workboats parvlaeva Tõll keskkonnasõbralikuks hübriidlaevaks ümberehitamiseks.  
  • Parvlaevale Tõll paigaldati akupangad, mis võimaldavad vähendada diiselkütuse tarbimist ning sellest tekkivate heitgaaside vähendamist asendades fossiilse kütuse  akupankadesse salvestatud elektrienergiaga. 
  • Parvlaevadele on viimastel aastatel üle maailma loodud mitmeid keskkonnasõbralikke lahendusi. TS Laevad on Eestis esimene, kes kasutab diisel-elekter hübriid lahendust parvlaeval, mis sõidab suure ööpäevaste väljumiste ja manööverduste arvu juures ning talvekuudel miinuskraadides ja jääoludes.
  • Tõllu hübriidlaevaks ümberehitamise tulemusel väheneb kasutatava diislikütuse hulk aastas hinnanguliselt 20% ning õhku paisatava CO2 hulk 1600 tonni. Lisaks õhuemissioonidele väheneb ka veealune mürareostus ja vibratsioon.
  • Tõllu hübriidlaeval on lahendus, kus akupankade laadimine toimub laeva enda mootorite pealt, mis tähendab, et energiajuhtimine on nutikam, ja kaldavõrgust laadimist ei toimu. 
  • Kõikide suurema kui 20% elektri osakaaluga tehniliste lahenduste puhul on Virtsu-Kuivastu liinil vaja ka laadimist kaldalt, mis toimuks kiirlaadijatega laeva sadamas peatumise ajal ehk 6-7 minutiga. Tehniliselt on see võimalik ja Virtsu sadama puhul on potentsiaalselt võimalik tulevikus tarnida ka Virtsu tuulepargis toodetud rohelist elektrienergiat. 
  • Tõllu ümberehitustöid teostas peatöövõtjana Baltic Workboats, akupangad tarnis Corvus Energy, elektri- ja automaatikaseadmed tarnis Norwegian Electric Systems ning peak-shaving hübriidlahenduse on projekteerinud LMG Marin. Investeeringu kogumaksumus oli 1,6 miljonit eurot.


 

Tagid: praamiliiklusTõll
JagaSäutsu
Eelmine postitus

Tööotsijaid ootavad ees senisest raskemad ajad

Järgmine postitus

Koroonaviirus jättis ligi pooled Eesti inimestest ihaldatud puhkusest ilma

Samal teemal

Parvlaev Tõll. F: TS Laevad
Krimi ja pääste

Virtsu-Kuivastu liinilaevadele tehti pommiähvardus, demineerijad kontrollivad väljuvaid praame

23/12/2022
Parvlaev Tõll. F: TS Laevad
Eesti

Tänavu selgub, milline uus parvlaev suursaarte ja mandri vahel sõitma hakkab

26/04/2022
Parvlaev Tõll. F: TS Laevad
Eesti

Veebruarist tõusevad suursaarte vaheliste parvlaeva piletite hinnad, kohalikele jäävad hinnad samaks

27/12/2021
Parvlaev Tõll. F: TS Laevad
Läänemaa

Korduma kippuvad küsimused parvlaeva Tõll õnnetusest tingitud eriolukorras

23/07/2021
Läänemaa

Väikesaarte laevapileti hinnastamise põhimõtted ühtlustuvad

09/04/2021
Eesti

Täiendavad muudatused Kuivastu-Virtsu parvlaevaühenduses

18/03/2020
Järgmine postitus

Koroonaviirus jättis ligi pooled Eesti inimestest ihaldatud puhkusest ilma

Palun logi sisse , et ühinda aruteluga
Läänlane.ee

Saada artikkel, fotod, vihje, reklaamisoov või niisama hea mõte aadressil ivar@laanlane.ee. Tel 5680 4407.

Reklaambännerite hind kokkuleppel. Bänneri valmistamine tasuta.

OÜ Läänlane
Registrikood 12089011

Kasutustingimused

Rubriigid

juuni 2025
E T K N R L P
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« mai    

© 2022 laanlane.ee

Cleantalk Pixel
Tulemusi ei leitud
Vaata kõiki tulemusi
  • Läänemaa
  • Krimi ja pääste
  • Eesti
  • Sport
  • Kultuur
  • Majandus
  • Varia
  • Reklaamtekst
  • Välismaa

© 2022 laanlane.ee