Nagu kõikjal Eestis, nii on ka Haapsalus enamik kohvikuid suletud. Ent Müüriääre Pagar on kogu eriolukorra aja end lahti hoidnud, kirjutab Maaleht. Kuidas nad hakkama saavad ja mida on kriisist õppinud?
“Ühtegi kriis ei tohi raisku lasta,” ütles Müüriääre Pagari omanik Marget Vatku. “Meie puhul on võimalus minna uuele tasemele, kuna vanaviisi enam lihtsalt ei saa. See jutt, et me oleme alati nii teinud, enam ei päde. Sa muutud või kaod ajaloo prügikasti.”
Mida see kriis on õpetanud? On sellest midagi kasulikku meelde jätta?
Marget Vatku: Ma olen üle elanud kaks suuremat majanduskriisi ehk elukogemus kriisiga toimetulemiseks oli olemas. Kõige tähtsam on saada üle hirmust, sest hirmul on halvav mõju nii mõtte- kui ka tegutsemisvõimele. Kriisis peab tegutsema kiirelt ja loobuma lisaballastist, et mitte kogu kupatusega põhja minna. Näiteks, panime kahest toitlustusasutusest ühe kinni, laenule kuueks kuuks puhkust, loobusime koristusteenusest (koristame oma jõududega), prügivedu käib kaks korda harvemini, isegi lehetellimused panime ootele.
Seega, kiirus loeb. Ja üritasime pagariga muganduda uute oludega. Ja meie päästjad on meie kogukonna liikmed, kes hoolimata käsust kodus püsida käisid meie juures leiba ostmas. Ja just nende pärast ei panegi pagarit kinni. Oleme südamest tänulikud oma klientidele. Nii-et võib öelda, et oleme kriisist õppinud tänulikkust. Eelkõige tänulikkust oma töötajate ja klientide suhtes.
Pikemalt loe intervjuud Maalehest.