Läänlane
Tulemusi ei leitud
Vaata kõiki tulemusi
  • Läänemaa
  • Krimi ja pääste
  • Eesti
  • Sport
  • Kultuur
  • Majandus
  • Varia
  • Reklaamtekst
  • Välismaa
Läänlane
Tulemusi ei leitud
Vaata kõiki tulemusi
  • Läänemaa
  • Krimi ja pääste
  • Sport
  • Kultuur
  • Majandus
  • Eesti
  • Varia
  • Tarbija
  • Reklaamtekst
Avaleht Majandus

Uuringust selgus, mis julgustaks Balti riikide elanikke elektriautodele üle minema 

Läänlane
17/11/2022
A A
0
black charger plugged in on white car

Photo by Ed Harvey on Pexels.com

Jaga FacebookisJaga Twitteris

Balti riikide elanikest on leedukad need, kes kõige tõenäolisemalt valiksid säästvamad transpordivahendid ja ostaks just sellise elamispinna, kus on võimalik elektriautosid laadida, selgus Schneider Electricu tellitud uuringu tulemustest.

Kiiremat ja sujuvamat üleminekut uuele e-mobiilsuse ajastule saab uuringutulemuste põhjal soodustada ainult riigi toetus elektriautode ostjatele ja hästi arenenud laadimisjaamade võrgustik mitte ainult tänavatel, vaid ka hoonetes.

Kolmes Balti riigis tänavu septembris Norstati poolt läbi viidud uuringu tulemuste kohaselt sooviksid 19% leedulastest, 13% lätlastest ja 12% eestlastest lähitulevikus elektriautole üle minna. Kõige populaarsem valik Balti riikide elanike seas on aga hübriidauto. Selle ostmist kaaluks 38% leedulastest, 26% lätlastest ja 29% eestlastest.

LOE KA:

Automüüja: vaba turg reguleerib praegu elektrilaadijate taristut täiesti piisavalt

Elektriautode ostutoetus laieneb kasutatud sõidukitele

Suurlinnade elanikud kaaluvad hübriidauto ostmist veelgi sagedamini – 47 % Vilniuse, 31 % Riia ja 34 % Tallinna elanikest plaanib selle ostu.  “Elektriautod ei ole Baltimaades veel kiiresti levima hakanud –  nende läbimurret takistavad kasvanud elektrihinnad, vähearenenud laadimisjaamade võrgustik, eriti elamupiirkondades ja elektriautode kõrged hinnad. Seetõttu kalduvad meie regiooni elanikud esialgu pigem otsustama ettevaatlikuma variandi kasuks ostes hübriidauto, mille kasutamine põhjustab vähem ebamugavusi. On üllatav, et paljud Balti riikide elanikud kipuvad endiselt valima diiselautosid, kuigi nende populaarsus ja osakaal Euroopa turul väheneb iga aastaga oluliselt,” kommenteeris uuringu tulemusi Schneider Electricu Eesti müügidirektor Miko Siilivask. 

Koguni 26% Eesti, 22% Läti ja 19% Leedu vastanutest kaaluksid lähitulevikus diiselauto ostmist. 13 protsenti lätlastest, 17 protsenti eestlastest ja sama palju leedulasi ütleb, et nad kaaluksid bensiiniauto ostmist. Samal ajal ei kavatse 29% leedulastest, 41% lätlastest ja 32% eestlastest lähitulevikus ühtegi autot osta. 

Laadimisjaama olemasolu kodumaja juures on oluline tegur uue kodu valikul

Kuigi elektriauto ostmine lähitulevikus ei ole enamiku Balti riikide elanike jaoks veel esmatähtis küsimus, on laadimisjaam muutumas väga oluliseks teguriks uue kodu valikul. Isegi 52% Leedu vastajatest väidab, et kui nad ostaksid täna uue kodu, oleks oluline, et sinna oleks paigaldatud laadimisjaam. See võimalus on oluline 35% Läti ja 31% Eesti elanike jaoks.

“Uuringu andmed näitavad uut suundumust kinnisvaraturul: elanike jaoks on laadimisjaam muutumas äärmiselt oluliseks kriteeriumiks eluaseme valikul, eriti suurlinnades. Isegi 58% Vilniuse, 44% Riia ja 35% Tallinna elanikest sooviksid, et kodus saaks elektriautot laadida. See trend on oluline kõigile piirkonna kinnisvaraarendajatele,” märkis Miko Siilivask. 

Siiani on Siilivaski sõnul kõigis kolmes Balti riigis pööratud rohkem tähelepanu kiirlaadimisjaamade võrgustiku arendamisele suurlinnade tänavatel, teede ääres ja parkimisaladel, mitte aga elamutes ja büroohoonetes. “See võib panna kaika kodaraisse e-mobiilsuse arendamisele regioonis ja riikide kliimamuutustega seotud kohustuste täitmisele. Transport ja hooned on kaks suurimat CO2-heidet tekitavat saastajat. Nutikad digitaaltehnoloogiad, nagu Schneideri ökosüsteem “EcoStruxure for eMobility”, võivad mõlemas jätkusuutlikkuse poole püüdlevas valdkonnas palju ära teha. See eristabki arukat laadimisvõrku kiirlaadimisvõrgust. Need tehnoloogiad aitavad säilitada stabiilsust ja vältida elektrienergia võrgu tippusid, säästavad energiat, vähendavad laadimiskulusid ja negatiivset mõju keskkonnale. Lisaks aitab arukas laadimisvõrk tulla toime võrgu ebastabiilsuse probleemidega nendes hoonetes, mis toodavad ise taastuvatest allikatest energiat,” rääkis Siilivask.

Balti riikide elanikud ootavad riigi toetust ja suuremat ligipääsetavust laadimisjaamadele 

Kiiremat ja sujuvamat üleminekut uuele e-mobiilsuse ajastule saab soodustada ainult riigi toetus elektriautode ostjatele ja hästi arenenud laadimisjaamade võrgustik mitte ainult tänavatel, vaid ka hoonetes, selgub Schneider Electricu pan-Balti uuringu tulemustest. 

Isegi 65% leedulastest, 42% lätlastest ja 45% eestlastest kinnitavad, et nad läheksid elektriautodele üle, kui nad saaksid suuremat riiklikku toetust. Praegu saavad Leedus vähem saastavat autot ostvad eraisikud kuni 5000 eurot hüvitist, juriidilised isikud kuni 4000 eurot hüvitist ja alates järgmisest aastast kohaldatakse veelgi suuremat soodustust ettevõtetele: elektriautode ostmise korral kohaldatakse ettevõtetele 0 käibemaksumäära. 

Lätis saavad eraisikud, kes ostavad uue elektriauto, toetust kuni 4500 eurot ja kasutatud auto puhul 2250 eurot, saastava auto ringlusse andmisel makstakse 1000 eurot hüvitist. 

Eestis ei ole praegu elektriautode ostmiseks riiklikke toetusmeetmeid rakendatud, kuid valitsus kavatseb järgmisel aastal kehtestada ostutoetuse.

Laadimisjaamade suuremat kättesaadavust büroo- ja eluhoonetes, kaubanduskeskustes ja muudes avalikes kohtades nimetavad baltlased teise tähtsaima eeldusena kiiremaks üleminekuks elektrisõidukitele. Seda märkis 49 % leedulastest, 32 % lätlastest ja 36 % Eesti vastajatest. Laadimisjaamade puudumist ei maini mitte ainult suurlinnade, vaid ka väiksemate linnade elanikud, kus puudub võimalus elektriautode laadimiseks oma kortermajade lähedal.

“Hoonete roll elektritranspordile üleminekul on kogu maailmas määrav. Seetõttu on väga oluline, et mitte ainult kinnisvaraarendajad, vaid ka omavalitsused, linnaplaneerijad ja elektritarnijad kaasaksid laadimisjaamade infrastruktuuri oma projekteerimisplaanidesse. Samal ajal sõltub Balti riikides hoonete laadimisjaamade võrgustiku arendamine erainvestorite initsiatiivist. Aastaks 2030 laetakse aga umbes 70% kõigist elektriautodest hoonetes – see on suur väljakutse ja me peaksime selleks juba täna valmistuma,” tõi esile Miko Siilivask.

Schneider Electricu tellimusel viis küsitluse septembris 2022 läbi uuringufirma Norstat. Uuringu käigus küsitleti kolmes Balti riigis 3000 vastajat vanuses 18-74 aastat.

Tagid: elektriautod
JagaSäutsu
Eelmine postitus

Nõudlus kasutatud autode järele on sel aastal kasvanud 20%

Järgmine postitus

Analüüs: pea pooled seksuaalkuriteod sündisid ohvrile kätt külge panemata

Samal teemal

Keijo Kaasik. Foto: Veho
Tarbija

Automüüja: vaba turg reguleerib praegu elektrilaadijate taristut täiesti piisavalt

14/04/2025
Foto: Pexels.com
Eesti

Elektriautode ostutoetus laieneb kasutatud sõidukitele

15/01/2025
Tarbija

Elektriautoga sõitmise kogemusi on enim saarlastel, kõige vähem aga läänlastel

23/05/2024
Foto: EEV
Varia

Vaata esimesi pilte: keskkonnasäästlik eestimaine elektriauto EEV jõuab tänavatele sel suvel

03/02/2023
white and orange gasoline nozzle
Majandus

Nõudlus kasutatud autode järele on sel aastal kasvanud 20%

17/11/2022
F: Pixabay
Eesti

ELi uued normid parandavad liiklusohutust ja võimaldavad kasutusele võtta täisautonoomseid sõidukeid

06/07/2022
Järgmine postitus
landscape man couple love

Analüüs: pea pooled seksuaalkuriteod sündisid ohvrile kätt külge panemata

Palun logi sisse , et ühinda aruteluga
Läänlane.ee

Saada artikkel, fotod, vihje, reklaamisoov või niisama hea mõte aadressil ivar@laanlane.ee. Tel 5680 4407.

Reklaambännerite hind kokkuleppel. Bänneri valmistamine tasuta.

OÜ Läänlane
Registrikood 12089011

Kasutustingimused

Rubriigid

juuni 2025
E T K N R L P
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« mai    

© 2022 laanlane.ee

Cleantalk Pixel
Tulemusi ei leitud
Vaata kõiki tulemusi
  • Läänemaa
  • Krimi ja pääste
  • Eesti
  • Sport
  • Kultuur
  • Majandus
  • Varia
  • Reklaamtekst
  • Välismaa

© 2022 laanlane.ee