Läänlane
Tulemusi ei leitud
Vaata kõiki tulemusi
  • Läänemaa
  • Krimi ja pääste
  • Eesti
  • Sport
  • Kultuur
  • Majandus
  • Varia
  • Reklaamtekst
  • Välismaa
Läänlane
Tulemusi ei leitud
Vaata kõiki tulemusi
  • Läänemaa
  • Krimi ja pääste
  • Sport
  • Kultuur
  • Majandus
  • Eesti
  • Varia
  • Tarbija
  • Reklaamtekst
Avaleht Läänemaa

Urmas Sukles: Kui praegu ehitust ei alustata, on tulevikus seda teha väga palju kallim

Läänlane
18/08/2022
A A
0
Jaga FacebookisJaga Twitteris

LOE KA:

Haapsalu raudtee- ja sidemuuseumi kollektsioon täieneb ajaloolise Edelaraudtee diiselrongi juhtvaguniga

Mida arvavad riigikokku kandideerijad Haapsalu raudtee taastamisest?

Haapsalu linn ja Lääne-Nigula vald otsustasid mitte jätkata kohtuteed riigi vastu pärast seda kui 16. augustil tagastas Tallinna Halduskohus linna ja valla kaebuse Vabariigi Valitsuse 30. juuni istungil vastu võetud otsuse kohta, millega Eesti taaste- ja vastupidavuskavast arvati välja Turba- Rohuküla raudtee rajamine lõigul Turba-Risti. 

Kohus tegi Haapsalu linna ja Lääne-Nigula valla kaebuse põhjal järelepärimise rahandusministeeriumile, mis selgitas, et taaste- ja vastupidavuskava muutmiseks peab Eesti valitsus oma ettepanekutele saama nõusoleku ning sõlmima uue kokkuleppe Euroopa Komisjoniga, samuti peab oma heakskiidu andma Euroopa Liidu Nõukogu. 

Seega ei ole oktoobris 2021 kinnitatud taaste- ja vastupidavuskava seni muudetud ega Turba-Risti raudteelõigu rajamise investeeringut sellest välja jäetud. Teisisõnu, Vabariigi Valitsuse 30. juuni protokolliline otsus oli menetlustoiming, mitte haldusaktiga, teatas Haapsalu linnavalitsus.

Ministeerium on täiendavalt selgitanud, et muudetud kava võib jõustuda mitte varem kui kevadel 2023. Seega ei ole kohtu hinnangul otsustatud, et taaste- ja vastupidavuskava oleks üldse muudetud ning Turba-Risti raudteelõigu rajamise investeering väljajäetud. 

Turba-Risti raudteelõigu rajamise projekt ei ole kallinenud ega ületa taasterahastu kasutamise tingimustes ette nähtud tähtaegu. Euroopa Komisjoni suunis Eesti taaste- ja vastupidavuskava kärpimiseks oli vaid 120 miljonit eurot, kuid Vabariigi Valitsus tegi 30. juunil ettepaneku kärpida 360 miljonit eurot.

“Meie edasine tegevus on Eesti valitsusele ja Euroopa Komisjonile selgitada, et AS Eesti Raudtee on riigihankega leidnud Turba-Risti raudteelõigu ehitaja ning seetõttu on teada, et selle hanke puhul ei saa rääkida ehituse kallinemisest, sest hangitud tööde maksumus jääb prognoositud eelarve piiridesse,” ütles Haapsalu linnapea Urmas Sukles. “Täiendavalt on siduvate pakkumustega kaetud põhimaterjalide (rööpad, liiprid) ost, ehitusega oli plaanis alustada juulis 2022.”

Kui praegu ehitust ei alustata, siis on tulevikus seda teha väga palju kallim seoses teiste käivituvate suurte raudtee-ehitustega ning üldise majanduskriisiga, märkis Sukles.

“Mõistame, et taaste- ja vastupidavuskava võib olla vaja muuta ja teiste projektide eelarved tahavad ülevaatamist, kuid meile jääb arusaamatuks, miks hästi ettevalmistatud projektiga ei soovita edasi liikuda ning miks me peame vähemalt kolmveerand aastat kaotama?” küsis Sukles. “Ehitusluba on väljastatud, elektriliitumiste eest on riigi rahaga makstud, ehitajad saaksid juba täna tööd, riik ja omavalitsused maksutulu. Hiiumaa, Vormsi, Haapsalu ja Lääne-Nigula inimesed ootavad raudteed, sest raudtee on kiire, turvaline, keskkonnasõbralik ja igati ka Euroopa transpordipoliitikale vastav.”

“Kui riik sõlmib lähiajal Eesti Raudteega rahastamislepingu Vabariigi Valitsuse ja Euroopa Komisjoni vahel juba 2021. aastal kokku lepitud 34 miljoni euro eraldamiseks raudtee-ehitusele, siis on võimalik taas avada rongiliiklus Ristini 2024. aasta lõpuks ehk 29 aastat pärast selle sulgemist „ajutiselt“,” lausus Sukles. 

Praeguseks on rongiliiklus avatud Riisipere-Turba (7 km) lõigul. Ehitusluba on väljastatud Turba-Risti lõigule (15 km). Projekteerimistööd käivad Risti-Saunja lõigul (22 km), projekteerimisleping on sõlmimisel Saunja-Haapsalu lõigul (10 km) ning projekteerimis ettevalmistavad tööd on käimas Haapsalu-Rohuküla lõigul (7 km).

Tagid: raudtee
JagaSäutsu
Eelmine postitus

Haapsalus kerkib homseks Nick Cave’i kontserdiks võimas lava

Järgmine postitus

Kiltsi lennuväljal jahitakse uut lõppkiirusrekordit

Samal teemal

Haapsallu jõudev juhtvagun. Foto: SA Haapsalu ja Läänemaa Muuseumid
Läänemaa

Haapsalu raudtee- ja sidemuuseumi kollektsioon täieneb ajaloolise Edelaraudtee diiselrongi juhtvaguniga

24/07/2023
Arvamus

Mida arvavad riigikokku kandideerijad Haapsalu raudtee taastamisest?

02/03/2023
Läänemaa

Neljapäeval möödub 27 aastat viimase reisirongi saabumisest Haapsallu

20/09/2022
F: liiprid.ee
Läänemaa

Raudteelõik Ristini peaks valmima 2024. aasta lõpuks

16/06/2022
F: Pixabay
Eesti

Tänasel leinapäeval mälestatakse 81 aasta möödumist juuniküüditamisest

14/06/2022
Kultuur

Raudtee- ja sidemuuseumil on valminud uue püsiekspositsiooni kontseptsioon

03/03/2022
Järgmine postitus
Aleksandr Ljahh, Nissan Skyline GTR, 402km/h. F: One Mile Challenge 2021

Kiltsi lennuväljal jahitakse uut lõppkiirusrekordit

Palun logi sisse , et ühinda aruteluga
Läänlane.ee

Saada artikkel, fotod, vihje, reklaamisoov või niisama hea mõte aadressil ivar@laanlane.ee. Tel 5680 4407.

Reklaambännerite hind kokkuleppel. Bänneri valmistamine tasuta.

OÜ Läänlane
Registrikood 12089011

Kasutustingimused

Rubriigid

juuni 2025
E T K N R L P
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« mai    

© 2022 laanlane.ee

Cleantalk Pixel
Tulemusi ei leitud
Vaata kõiki tulemusi
  • Läänemaa
  • Krimi ja pääste
  • Eesti
  • Sport
  • Kultuur
  • Majandus
  • Varia
  • Reklaamtekst
  • Välismaa

© 2022 laanlane.ee