Läänlane
Tulemusi ei leitud
Vaata kõiki tulemusi
  • Läänemaa
  • Krimi ja pääste
  • Eesti
  • Sport
  • Kultuur
  • Majandus
  • Varia
  • Reklaamtekst
  • Välismaa
Läänlane
Tulemusi ei leitud
Vaata kõiki tulemusi
  • Läänemaa
  • Krimi ja pääste
  • Sport
  • Kultuur
  • Majandus
  • Eesti
  • Varia
  • Tarbija
  • Reklaamtekst
Avaleht Läänemaa

Raudteelõik Ristini peaks valmima 2024. aasta lõpuks

Läänlane
16/06/2022
A A
0
F: liiprid.ee

F: liiprid.ee

Jaga FacebookisJaga Twitteris

Mõni aasta tagasi valmis Haapsalu raudtee taastamise esimene etapp, milleks on Riisipere-Turba raudteelõik. Edasi on liigutud projekteerimistööde hangetega ning mõni päev tagasi esitati Haapsalu-Saunja raudtee projekteerija leidmiseks neli pakkumust. Millal võiksime jõuda rongiga Ristini ning kuidas edenevad projektid raudtee jõudmisega sihpunkti Haapsaluni ning Rohukülani arvestades, et meil on Eestis ja maailmas käimas mitu kriisi korraga? Seda uuris veebilehe Liiprid.ee tegija Rene Henri Rand Eesti Raudtee ehitusdirektorilt Riho Vjatkinilt.

AS Eesti Raudtee kuulutas tänavu aprilli lõpus välja Turba-Risti raudteelõigu ehitushanke. Kas see tähendab sisuliselt seda, et kõik vajalikud ettevalmistavad tööd saavad tehtud ning üsna varsti võib minna järgmise etapi ehituseks?

Jah, me kuulutasime välja ehitushanke, mis hõlmab raudteede ehitust Turbast kuni Ristini. Sügisepoole on ees ootamas veel kaks suuremat hanget, mis puudutavad kontaktvõrgu ehitust ja veoalajaama rajamist Ristile.

LOE KA:

Haapsalu raudtee- ja sidemuuseumi kollektsioon täieneb ajaloolise Edelaraudtee diiselrongi juhtvaguniga

Mida arvavad riigikokku kandideerijad Haapsalu raudtee taastamisest?

Järgmine etapp on 13,5 kilomeetrit. Milliseid töid selle etapi raames ära tehakse? Kõige suurem ja mahulisem töö on tõenäoliselt Ellamaa raudteeviadukt?

Kogu see lõik hõlmab lisaks raudteetele ka Ellamaa viadukti ehitust, mis läheb üle riigimaantee. Samuti on selle hanke raames kaks platvormi. Raudteetööd ja üsna oluline osa on tegelikult ka mullatöödel. Antud lõik läbib Turba raba, mis projekti kohaselt tuleb meil kõik välja kaevata ja seal rajada üsna suur ning mahukas muldkeha.

Kui me räägime korraks Ellamaa ülesõidu raudteeviaduktist, siis see peab nõuete kohaselt olema 7 meetrit kõrge. Miks nii kõrge nõue?

See on Transpordiameti nõue. See riigimaantee on arvestatud ebakabariidsete veoste nii-öelda läbi laskmiseks.

Meil on Eestis ja maailmas käimas üsna mitu kriisi korraga. Kas nendest kriisidest võib tuleneda ohte Haapsalu raudtee ehitusele? A’la ehitushindade kallinemine jne. 

Tänane hange näitas, et ehitushindade kallinemise osas seda kriisi mõju meil sellisel kujul ei ole nagu me võib-olla kartsime ja ootasime. Aga nagu ma ütlesin, siis tulemas on veel kontaktvõrgu hange ja veoalajaama hange, et nende tulemusi ma ei oska täna veel ennustada.

Aga jah, küll on meil mitmed töövõtjad olemasolevates lepingutes andnud teada force majori mõjudest ja muudest oludest. Kindlasti see meil ehitustööde käigus võib omada mingit mõju.

Kui raudteelõik Ristini saab valmis, siis mis saab sealt edasi? Kas kuulutatakse kohe välja järgmised hanked Rohuküla suunal või tuleb ka seal lõikhaaval edasiminek?

Hetkel me tegeleme projekteerimisega, millele on meil antud rahastus ja riigi poolt suunis. Ehituse kohapealt kahjuks ei oska vastata, kuna antud tegemist on riigitellimusega ja sealt edasi ei ole meil hetkel veel teadmist rahastuse ja kõige muuga seonduva osas.

Kui nüüd prognoosida, millal võiks valmis saada lõik Ristini?

Lõik Ristini on meil plaanis valmis saada 2024. aasta lõpuks.

Ja sealt edasi sõltub, kuidas valitsus otsustab?

Absoluutselt. Loomulikult on Eesti Raudtee valmis kõikide töödega edasi minema koheselt, kui meil on antud suunis ja võimalik rahastus ning me oleme olemas.

Tagid: liiprid.eeraudtee
JagaSäutsu
Eelmine postitus

Rannarootsi muuseum kutsub pärimusmuusikakontserdile

Järgmine postitus

Pürksis sai viga noor jalgrattur

Samal teemal

Haapsallu jõudev juhtvagun. Foto: SA Haapsalu ja Läänemaa Muuseumid
Läänemaa

Haapsalu raudtee- ja sidemuuseumi kollektsioon täieneb ajaloolise Edelaraudtee diiselrongi juhtvaguniga

24/07/2023
Arvamus

Mida arvavad riigikokku kandideerijad Haapsalu raudtee taastamisest?

02/03/2023
Läänemaa

Neljapäeval möödub 27 aastat viimase reisirongi saabumisest Haapsallu

20/09/2022
Läänemaa

Urmas Sukles: Kui praegu ehitust ei alustata, on tulevikus seda teha väga palju kallim

18/08/2022
F: Pixabay
Eesti

Tänasel leinapäeval mälestatakse 81 aasta möödumist juuniküüditamisest

14/06/2022
Kultuur

Raudtee- ja sidemuuseumil on valminud uue püsiekspositsiooni kontseptsioon

03/03/2022
Järgmine postitus

Pürksis sai viga noor jalgrattur

Palun logi sisse , et ühinda aruteluga
Läänlane.ee

Saada artikkel, fotod, vihje, reklaamisoov või niisama hea mõte aadressil ivar@laanlane.ee. Tel 5680 4407.

Reklaambännerite hind kokkuleppel. Bänneri valmistamine tasuta.

OÜ Läänlane
Registrikood 12089011

Kasutustingimused

Rubriigid

juuni 2025
E T K N R L P
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« mai    

© 2022 laanlane.ee

Cleantalk Pixel
Tulemusi ei leitud
Vaata kõiki tulemusi
  • Läänemaa
  • Krimi ja pääste
  • Eesti
  • Sport
  • Kultuur
  • Majandus
  • Varia
  • Reklaamtekst
  • Välismaa

© 2022 laanlane.ee