Läänemaa abivahenditest sõltuvaid inimesi oodatakse arvamust avaldama

Läänemaal on sadu inimesi, kelle elukvaliteet sõltub abivahenditest, olgu selleks ratastool, hooldusvoodi või eridisainiga IT- tehnika. Esimest korda viib Eesti suurim abivahendikeskus Invaru läbi abivajajate ja nende lähedaste seas abivahendite valdkonna uuringu, mille kokkuvõtet on oodata juuniks.

Abivahendikeskuse Invaru klienditeeninduse valdkonna juhi Kadri Tiido sõnul teeb uuringu eriliseks asjaolu, et kuigi ühest küljest puudutab see väga paljusid, siis samal ajal on tegu ka väga spetsiifilise ja delikaatse valdkonnaga, kus inimeste jaoks on lisaks lahendustele oluline ka abi pakkumise kvaliteet. Haapsalus asuvat Invaru esindust külastab igakuiselt üle 400 abivajaja, kelle tagasiside abivahendite valdkonna toimimisele on väärtuslik.

“Iga abivahend, olgu selleks ratastool, mähkmed või potitool, peab vastama kasutaja vajadustele ning selle valikul tuleb lähtuda konkreetsest inimesest. Kuna abivahendi valik on väga personaalne, jõutakse sobiva lahenduseni enamasti koostöös klienditeenindajate või terapeutidega. Seetõttu soovimegi uuringu käigus välja selgitada, kuivõrd hästi toimib täna abivahendite teenus abivajajate või nende lähedaste jaoks ning millisest infost või toest inimesed täna puudust tunnevad,” selgitas Tiido uuringu läbiviimise eesmärke.

Tiido sõnul on Invaru teinud aastate jooksul suuri samme, et Eesti abivajajatele oleksid lisaks kaasaegsetele abivahenditele tagatud ka professionaalne nõustamine, vahendite remont ja transport. Need teenused on üha enam kättesaadavad ja operatiivsemad võrreldes ettevõtte algusaegadega ning seetõttu on olnud oluline roll klienditeeninduse muutumisel professionaalsemaks ja usalduslikumaks.

“See on äärmiselt oluline, kuna kõige õigemad ja sobivamad lahendused leiab abivajaja vaid koostöös klienditeenindajaga, kellele tuleb parima lahenduse leidmiseks pühendada ka delikaatseid ja ebamugavaid teemasid,” selgitas Tiido.

Tiido sõnul juhtub sageli ka nii, et inimesel on esialgu ühe kindla abivahendi soov, kuid nõustamise käigus selgub sootuks teine vajadus. “Tuleb ette olukordi, kus inimene pöördub meie poole ühe kindla abivahendi soetamiseks. Nõustamise ja proovimise tulemusel aga selgub, et tegelikult sobib talle paremini hoopis teine lahendus või on vaja lausa mitut erinevat abivahendit. Seega on väga oluline, et abivahendikeskustes toimuva kohapealse nõustamise käigus arutataks abivajajaga läbi erinevad küsimused, mille peale inimene sageli ise tule.”

Üle Eesti kaheksas linnas igal kuul tuhandeid kliente teenindav Invaru ootab anonüümsele küsitlusele vastama nii abivajajaid kui ka nende lähedasi, kes Invaru teenuste ja toodete kasutamisega kokku on puutunud. Uuringule saab vastata aprilli lõpuni veebilingi kaudu: www.invaru.ee/uuring

Vasta

Sinu e-maili ei avaldata.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.