Rüsijää teke võib raskendada jäämurdjate tööd

Jääpiir Pärnu sadama muulidest edela suunas on nüüdseks ca 28 meremiili (nädal tagasi oli 13 miili) kaugusel. Mere poolt sadama muulide suunas kuni Sorgu saareni on uus või kaldast lahtipääsenud jää paksusega 5-15 cm, mis on laevade poolt osaliselt läbitav ilma jäämurdja abita, teatas Veeteede amet.

Pühapäeva õhtust hakkas tuul puhuma edelast ja arvatavasti hakkab seal piirkonnas tekitama ka rüsijääd, mis raskendab jäämurdja tööd ja muudab laevade abistamise distantsi pikemaks. Alates Sorgu saarest Pärnu suunas on tugevalt rüsistunud jääala ca 6 miili ulatuses ja ükski laev ilma jäämurdja abita seda ala ei läbi. Rüsijääst edasi kuni sadama muulideni on Pärnu lahel kinnisjää paksusega 15-25 cm ja seal hoiab osaliselt jäässe sõidetud kanalit vabana.

Veeteede ameti jäämurdja EVA-316 on alates 10. jaanuarist Pärnu lahel laevu teenindatud 131 korral. Laevakütust on alates jäämurde algusest kulunud 197 000 liitrit.

Laevade ooteaeg jäämurdeteenuse saamisel on seni olnud alla tunni, kuid nüüd pikeneb arvatavasti kuni kolme tunnini. Alates pühapäevast enam laevu ükshaaval ei teenindata kui laevade saabumiste aegade vahe jääb kolme tunni piiresse. Sel juhul oodatakse ka teine laev ära ja saabunud laevad võetakse konvoisse ning siis suundutakse jäämurdja juhtimisel Pärnu sadama suunas. Sama skeem toimib ka sadamast väljuvate laevade puhul.

Soome lahel Eesti merealal on küll Kunda ja Sillamäe piirkonnas jääalgmeid või kergesti läbitavat jääd, kuid see ei sega laevaliiklust. Jäämurret Soome lahel veel alustada ei ole vaja. Veeteede Ameti jäämurdja Tarmo on jäämurdetööde ootel Hundipea sadamas ja prahitud jäämurdja Botnica on samuti valmisolekus Paljassaare sadamas.

Läänemere jääkaarti saab vaadata siit: http://baltice.org/pdf/IceChart_20170212_Baltic.pdf
Läänemere jäämurdjate kaart asub siin: http://www.baltice.org/map/ships/ESTF

Vasta

Sinu e-maili ei avaldata.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.