Pressinõukogu hinnangul rikkus saade “Kuuuurija” head ajakirjandustava

 

Veet Mano.
Veet Mano.

Pressinõukogu arutas 15. septembril Veet Mano Wannaquoti kaebust TV3 saates “Kuuuurija” 17. mail eetris olnud saatelõigu peale ja leidis, et TV3 rikkus head ajakirjandustava. Kaebuse aluseks oli ebaõigete andmete avaldamine ja kaebaja käsitlemine kurjategijana igasuguse õigusliku aluseta.

Pressinõukogu otsustas, et TV3 rikkus 17. mai saates “Kuuuurija” ajakirjanduseetika koodeksi punkti 4.1., mis näeb ette, et uudised, arvamused ja oletused olgu selgelt eristatavad ning uudismaterjal põhinegu tõestataval ja tõenditega tagatud faktilisel infol.

Pressinõukogu hinnangul luuakse kaebaja suhtes saates negatiivne kontekst ja jäetakse mulje, et ta võib olla blogija surmas süüdi. Pressinõukogu leiab, et saates ei ole esitatud ühtegi tõendit, mis kinnitaks, et kaebaja soovitas blogijal lõpetada ravimite võtmise.

“Veet Manole esitatud tõsiste süüdistuste kommenteerimise võimalust talle ei pakutud, seega leiame, et telesaate “Kuuuurija” tegijad on rängalt eksinud nii Eesti Vabariigi Põhiseaduse kui ka Eesti ajakirjanduseetika koodeksi mitmete punktide vastu,” kirjutatakse Pressinõukogule edastatud Veet Mano avalduses.

Vasta

Sinu e-maili ei avaldata.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.