Üks võimalik põhjus, miks juhtus Haapsalu piirivalvuritega merel õnnetus

Kahe Haapsalu piirivalvuri hukkumise asjaolusid kommenteerinud Läänlase lugeja pakkus välja ühe võimaliku ja loogilise põhjuse, mis võis 28. juuni õhtul merel juhtuda.


 

“Sügav kaastunne omastele ja kolleegidele!

Terviserikkega ja ohtliku kohaga on vaevalt tegu. Ilmselt oli põhjuseks täiskiiruselt sooritatud järsk pööre ehk kursimuutus, mille tõttu mõlemad mehed paadist üle parda lendasid. Et paat jäi pärast õnnetust pöörlema räägib vahetult enne seda sooritatud järsust pöördest – rool jäi pöördeasendisse.

Et paadi mootor pärast seda üldse töötama jäi räägib sellest, et mootori avarii seiskamise klamber ei olnud paadijuhi külge kinnitatud, vastasel korral oleks juhi üle parda kukkumisel paadimootor kohe seiskunud ja võimalus paadi juurde ujuda säilinud. Üle parda kukkunud inimeste lähedusse täiskiirusel kontrollimatult tiirlema jäänud juhita paat on aga ülimalt ohtlik ja võimeline tekitama neile tõsiseid traumasid kuni fataalsete tagajärgedeni.

Miks selline järsk kursi muutus võis toimuda? Asi selles, et merel ei ole võimalik teostada äkkpidurdust ootamatu takistuse ilmumisel, nagu maismaal autoga. Ainsaks võimaluseks jääb kiiruse vähendamine, mootori seiskamine ja/või takistusest möödumine. Ootamatult merel kursile ilmuva takistuse ilmumine ei ole sama, mis maismaal. See võib tulla väga ootamatult vee alt, laine tagant, olla n-ö hulpiv – kord vee all, kord nähtav jne. Kui kiiruse vähendamiseks ja mootori seiskamiseks,rääkimata tagasikäigu sisselülitamisest enam aega ei jää, tulebki takistusest kursil ümber põigata ja sellega võib olla seletatav järsu manöövri vajalikkus.

Toon allpool ühe lingi, kust on näha, mida teeb juhita töötava mootoriga paat. Kui mina oleksin sattunud sellise paadi kõrvale vette, oleks minu esmareaktsiooniks sukelduda, et mitte paadi ja selle vindi alla jääda, püüda vee all eemalduda, tulla pinnale õhku võtma ( kui veab!) ja sama uuesti kuni enam – vähem suurimast ohust kaugemale. Seega mitte kohe avada poolautomaatvesti, vaid siis kui oled kindel, et ka juba ujuva avatud vestiga oled küllaldasel kaugusel. Kui vest avatud, siis sa enam ei sukeldu. Ju vist üks meestest arvas ka sama.

Igal juhul on juhita töötava mootoriga tiirleva paadi kõrvale vette kukkumine ellujäämise suhtes vene rulett. Väga kurb. Veelkord kaastunne.

Vaadake, mida teeb juhita paat, isegi abistajad teistel paatidel ei söanda ligineda. Kujutage nüüd ette paadist pudenenud inimesi selle vahetus läheduses. Ja üldiselt kordab paat üksi jäädes sama manöövrit, mida juht viimati tegi. Vaadake ja mis te arvate, kas inimesel oleks seal sees võimalik püsida?”

Allikas

4 Responses to "Üks võimalik põhjus, miks juhtus Haapsalu piirivalvuritega merel õnnetus"

  1. ggsgsg   30. juuni 2016 at 15:06

    Aga miks mehed uppusid? Kallas oli vähem kui 2 kilomeetri kaugusel ja vesi oli 14 kraadi.

    Vasta
  2. Eelmisele   30. juuni 2016 at 19:24

    Selgelt kirjas ju oletatav põhjus… “Üle parda kukkunud inimeste lähedusse täiskiirusel kontrollimatult tiirlema jäänud juhita paat on aga ülimalt ohtlik ja võimeline tekitama neile tõsiseid traumasid kuni fataalsete tagajärgedeni.”

    Kuidas see veetemperatuur ja kalda kaugus siia puutub?

    Vasta
  3. @ggsgsg   30. juuni 2016 at 19:56

    Kõrgel kiirusel kokkupuude veega on just nagu kokkupuude betooniga. Arvan, et nad kaotasid teadvuse.

    Vasta
  4. Uskmatu+Toomas   3. juuli 2016 at 09:59

    Järsk pööre st.rool poordis -seda tagantjärgi võib ainult oletada.Olen niisugust pilti näinud ja seega väidan,et paat tiirutab pärast meeskonna kaotust mõlemale poole nagu luiged armumängus.Tõenäoliselt sõideti suurel kiirusel otsa mingile vees ulpivale takistusele ja olidki mehed vees.Siit edasi peaks kohtumeditsiin tõestama surma põhjuse.
    Kahju meestest aga kuidas seletada,et mehed kes teistelt nõuavad korda ei täida ise elementaarseid ohutusnõudeid ? Kas meie politseisüsteemis on ikka kõik korras?

    Vasta

Vasta

Sinu e-maili ei avaldata.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.