Eile harjutasid ametkonnad PPA korraldatud rahvusvahelisel ühisõppusel „Puhas meri“ merereostuse korjamist.

Merereostustõrjet teinud laevade töid koordineeriti piirivalvelaeva Kindral Kurvitsa sillast. Kindral Kurvitsa kapteni näpunäidete järgi jagati reostusala tsoonideks ning laevadele edastati juhiseid merereostuse lokaliseerimiseks ja korjamiseks.

PPA laevastiku juht Edgar Peganov tõi välja, et kuigi Eesti territoriaalmeres ei ole viimastel aastatel suuri mereõnnetusi juhtunud, on Kopli laht suure laevaliikluse tõttu riskipiirkond. „Lahte kasutavad palju tankerid ja kaubalaevad sadamatesse jõudmiseks, mistõttu on just siin otstarbekas harjutada koostööd ning omandada tehnika ja vahendite kasutamiskogemust,“ ütles ta.

Peganov märkis, et PPA laevastik osaleb regulaarselt sarnastel õppustel naaberriikides ning Läänemere keskkonna kaitsmine ja hoidmine on Läänemere äärsete riikide ühine huvi ja vastutus.

„Kaks aastat tagasi liikus Tallinna ja Helsingi vahel keskmiselt 63 alust päevas. Me ei saa ette ennustada, kus ja millal õnnetus juhtub,“ ütles Peganov. „Laevastiku meeskond töötab igapäevaselt selle nimel, et meie koduvetes reostusi ei tekiks. Eelkõige väljendub see alalise kohalolekuna laevateedel, kuid ka läbi õppuste läbiviimise ja nendel osalemise.“

Peganov näeb ühistes harjutustes suurt kasu. „Vajame rahvusvahelisi ja mitmeid ametkondi hõlmavad õppusi, et õnnetuse korral oleks oskused ning kogemus koheselt ja ühise meeskonnana reageerida. Kui reaalse merereostuse korral saame alles teada, kust king pitsitab ja mis on puudujäägid, on juba hilja. Siis on vaja, et kõik töötaks õlitatult,“ ütles laevastiku juht. Ta lisas, et sarnased harjutused ei ole tähtsad vaid rahvusvaheliselt, vaid ka siseriiklikult. „Partnereid kaasates näeme, milline on meie ühine võimekus reostust korjata,“ rääkis Peganov.

Õppusel „Puhas meri“ osalesid PPA, Veeteede amet, Päästeamet, Keskkonnaamet, Keskkonnainspektsioon, Soome piirivalve, Soome merevägi ja teised koostööpartnerid.

Stsenaariumi järgi põrkasid Kopli lahel kokku BLRT sadamast väljunud tanker ja kaubalaeva, mille tagajärjel tekkis tankeri küljele praegu, kust voolas välja ligi 200 kuupmeetrit laevakütust. Reageerinud laevad alustasid koheselt reostusala piiramise ning reostuse likvideerimisega.

Fotod: Seiko Kuik.

Kommenteeri