Martna õpilane Kaari Kargu on omavanuste seas Eesti parim mobiilse rakenduse looja

Kaari Kargu võidukarikat vastu võtma. F: Martna põhikool.
Kaari Kargu võidukarikat vastu võtma. F: Martna põhikool.

23. aprillil kuulutati Tallinnas Kultuurikatlas HITSA tehnoloogiapäeval välja ProgeTiigri konkursi võitjad. 7.-9.klassi arvestuses võitis Martna põhikooli 8. klassi õpilane Kaari Kargu esimese koha tööga “Huvitav Eesti”, teatas Martna põhikooli direktor Tiit Aedmäe.

Kuidas töö valmis, sellest saab lugeda Kaari Kargu veebipäevikust kaarieesti.weebly.com. Veebipäeviku pidamine oli kohustuslik ja selle sisu oluline osa kogu konkursitööst.

Konkursi finaali pääses 117 tööd, mida hinnati kaheksas kategoorias ning viies vanuserühmas. Loovtööd läbisid hindamisprotsessi, kus 39 eksperti valisid välja 64 auhinna väärilist tööd, tunnustades kokku 183 noort.

Konkursi žürii liige, Tallinna Lilleküla Gümnaasiumi haridustehnoloog Meeri Sild sõnas, et näiteks arvutimängude kategoorias oli tööde tase väga hea. “Õpilaste oskused ja teadmised programmeerimisest on tugevad, nad ei pelga oma ideid ellu viia. Tore on ka see, et nad ise otsivad uusi võimalusi tööde tehniliseks teostamiseks, mitte ei piirdu teada-tuntud programmeerimiskeskkondadega.”

Esikohti saavutasid lisaks Läänemaale ka Harjumaa, Jõgevamaa, Pärnumaa, Põlvamaa, Tartumaa, Järvamaa ja Ida-Virumaa koolid.

„Noored sidusid oskuslikult oma loovtööd konkursi teemaga „Maailmariiki Eesti“,“ ütles konkursi üks korraldajatest, ProgeTiigri programmijuht Mari-Liis Peets. „Esitati rahvuskultuurist mõjutatud käsitööesemed, 3D-tehnoloogiaga loodud uusi innovaatilisi tooteid, Eesti vaatamisväärsusi tutvustavaid videoid ja mänge jne. Sellel aastal jäi silma 3D-tehnoloogia ja animatsiooni tööde rohkus, mille kategooriates andsime välja kõige rohkem auhindu.“

Eripreemiaga tunnustati Peetri lasteaed-põhikooli, kust laekus konkursile kõige enam töid. Auhinnaks kingiti koolile elusuuruses Meccanoid robot, mida saab rääkima ja liikuma programmeerida.

Peetri kooli direktor Luule Niinesalu ütles auhinda vastu võttes, et tore, kui koolis on õpetajad, kes oskavad lapsi innustada, ja õpilased, kellel on huvi ja tahtmine konkursist osa võtta. Auhinna enda kohta arvas ta, et kõigepealt tuleb robot kooli viia ja kooliperega tuttvaks teha ning siis tuleb koos robotile nimi välja mõelda.

Õpilaskonkursile „Maailmariik Eesti“ esitati 175 digiloovtööd, konkursil osales üle 500 õpilase vanuses 5-20. Konkursi eesmärk oli anda õppijatele võimalus rakendada põnevaid uuenduslikke ideid ja arendada seeläbi tehnoloogiliste vahendite kasutamise oskust oma huvidest lähtuvalt.

HITSA õpilastööde konkursi „Maailmariik Eesti“ võidutöid näeb SIIT.

Hariduse Infotehnoloogia Sihtasutuse eesmärgiks on IT-hariduse toetamine ja tänapäevase tehnoloogia juurutamine kõikide tasemete haridusasutustes, nende varustamine moodsate infosüsteemidega, ning kõrge kvalifikatsiooniga IKT-spetsialistide ettevalmistamise tagamine.

 

Vasta

Sinu e-maili ei avaldata.