Iga seitsmes reisija ostab reisi emotsiooni ajel

Tarbijakaitseamet küsis Turismimessi külastajatelt reisiplaneerimise harjumusi. Murelikuks teeb, et iga seitsmes inimene ostab kohe väga hea pakkumise peale reisi, tegemata eeltööd ning tihti ei kontrollita piletite broneeringuid.

Samas suur osa reisijaist siiski uurib enne reisi ostmist konkreetse pakkumise ja reisifirma kohta rohkem infot ning võrdlevad hindu teiste reisifirmade pakkumistega.

Küsitlusest selgus, et ligi pooled reisijatest ostavad aeg-ajalt nii pakettreisi kui ka organiseerivad oma reisi täielikult ise. Peaaegu viiendik vastajaist eelistab ainult omal käel reisimist ning samapalju eelistab ainult pakettreisi. Reisi lõplikku maksumust peavad oluliseks kõik vastajad ning selgitavad selle enne reisi ostmist täpselt välja.

Neli vastajast viiest võrdleb eriti head hinnapakkumist teiste firmade pakkumistega, mis on jäänud aastataguse küsitlusega võrreldes samale tasemele.

Samas on ka tänavu endiselt märkimisväärselt suur (14 protsenti) nende reisijate hulk, kes tõttavad eriti hea pakkumise korral kohe makset tegema. Vaid väike osa (5 protsenti) vastajatest loobub sellistest pakkumistest.

Tarbijakaitseamet soovitab enne otsuse langetamist uurida täpsemalt, mida pakkumine täpselt sisaldab, mis on arvestatud hinna sisse ning milliste teenuste eest tuleb veel juurde maksta ning kas tegemist on reisi tegeliku korraldajaga või vahendajaga.

Üle poole reisijaist peavad vajalikuks kontrollida e-pileti või tellimuse broneeringu kehtivust, aga samapalju inimesi ei tea, kuhu selleks pöörduda. Broneeringu kehtivuse kontrollimiseks tuleb pöörduda tegeliku reisikorraldaja või vedaja poole.

Näiteks, kui reis on ostetud reisi vahendava ettevõtte kaudu ning tegelik korraldaja on hoopis teine ettevõte, siis tuleb reisijal broneeringu kontrollimiseks pöörduda just korraldaja poole. Juhul, kui lennupiletid on ostetud reisibüroo kaudu, saab broneeringut kontrollida vastava lennufirma poole pöördudes.

Tarbijakaitseamet tuletab meelde, et piletite broneeringu kontroll on oluline. Amet on oma töös kokku puutunud reisifirmadega, kes on müünud ülisoodsa hinnaga reise eksootilistele piirkondadesse, ent reisi eest maksnud tarbijale saadeti broneerimiskinnitus, mis osutus hiljem võltsituks või oli reisi tegelik korralda või lennufirma selle maksmata jätmise tõttu tühistanud.

Suur osa, 62 protsenti vastajaist, kontrollib reisifirma tausta ja tagatise olemasolu. Iga viies vastaja teeb seda siis, kui aega on ning kaheksa protsenti vastajaist teeksid seda, kui teaksid, kust infot otsida. Seitse protsenti vastajaist ei kontrolli teenusepakkuja tausta üldse.

Vastajate hulk, kes tausta ei kontrolli, on võrreldes eelmise aastaga jäänud suhteliselt samaks, ent suurem muutus on olnud võrreldes 2013. aastaga. Toona ütles 24 protsenti vastajaist, et ei kontrolli reisifirma tausta ja tagatist.

Tarbijakaitseamet soovitab alati enne pakettreisilepingu sõlmimist ja üksikute reisiteenuste soetamist põhjalikult uurida teenusepakkuja tausta. Selleks on mitmeid võimalusi: majandustegevuse register, tarbijakaitseameti must nimekiri, suhtlusfoorumid jne.

Pakettreiside puhul tuleb kindlasti tähelepanu pöörata sellele, kes on reisi tegelik korraldaja. Kui reisi vahendab reisibüroo, kes ei anna ostjale infot tegeliku reisikorraldaja kohta, ei saa vahendajat usaldusväärseks pidada.
Küsitluses osales kolme messipäeva jooksul 507 inimest peamiselt vanuses 30-64, neljast kolm vastajat olid naised. Tarbijakaitseamet tegi Turismimessil sarnase küsitluse ka varasematel aastatel.

Lisamaterjalid:

Leave a Reply